۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۸۰۷۰
آیت الله مقتدایی:

قم منبعی برای نشر کتاب های دینی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که قم قطب تولید کتب دینی در کشور است گفت: برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه سلیقه‌های مختلف را سیراب می‌کند.
 آيت الله مقتدايي


آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب قم به خبرنگار ستاد خبری ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان قم گفت: نمایشگاه امسال از نظر فیزیکی نسبت به سال های گذشته به دو برابر توسعه پیدا کرده و هم از نظر حضور ناشران نیز افزایش دارد و فرصت بسیار با ارزش و مغتنمی برای علاقه مندان به کتاب است.

وی همچنین گرانی کتاب را از مشکلات عرصه کتابخوانی دانست و ادامه داد: هم طلاب، هم دانشجویان و هم عموم مردم این مشکل را دارند،اما تمهیدی که در این نمایشگاه به کار گرفته شده این است که کتاب ها باتخفیف بسیار بالا در اختیارعلاقه مندان گذاشته می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، ادامه داد: تنوع کتاب ها در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود که افراد با سلیقه های مختلف می توانند کتاب های مورد علاقه درسی و غیر درسی شان را پیدا کنند.

آیت الله مقتدایی، در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برپایی نمایشگاه تخصصی حوزه ابراز داشت: قم قطب کتب دینی در کشور و یک منبعی برای نشر کتاب های دینی است، اما برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه، سلیقه های مختلف را سیراب می کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، بر تبلیغ برگزاری کتاب تخصصی حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: تبلیغی در این مساله بشود تا علاقه مندان این نوع نمایشگاه تخصصی کتاب چه در قم و چه در شهرستان های دیگر مطلع شوند تا کتب در معرض فروش را تهیه و استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قم در قله تولید کتب دینی قرار دارد، گفت: عرضه کردن کتاب خود یک مطلبی است که آثار تولید شده باید هر چه بیشتر در معرض دید افراد قرار بگیرد تا متوجه تولید آثار جدید شوند.

گفتنی است ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان قم از 20 بهمن تا 26 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برپاست./916/د102/ع

ارسال نظرات