۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۹۸۱۹۷
معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت پژوهش ویژه طلاب و روحانیان خوزستانی

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، پژوهش را مسأله‌ای ضروری برای هر طلبه دانست و اظهار داشت: برپایی کارگاه های مهارتی و پژوهشی سبب ارتقای سطح علمی طلاب و روحانیان مدارس علمیه می شود.
راه‌اندازی کارگاه‌های مهارت پژوهش ویژه طلاب و روحانیان خوزستانی
حجت الاسلام حسنعلی کربلیوند، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری کارگاه های مهارت و پژوهش برای طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: این کارگاه های پژوهشی در سطح یک و دو به صورت پرسش و پاسخ در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: طلاب پایه یک تا شش در سطح یک و طلاب پایه هفت به بالا در سطح دو تقسیم بندی می شوند که این معاونت در نظر دارد با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند این کارگاه ها را به صورت سالانه در استان خوزستان برگزار کند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه های علمی پژوهشی طلاب مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: این کارگاه ها با هدف آشنایی طلاب و روحانیان مدارس علمیه با پژوهش و ضرورت انجام آن در حوزه علمیه و ارتقای سطح علمی آنها برپا می شود.

وی با بیان این که نخستین جلسه این کارگاه ها روز گذشته با حضور بیش از نود نفر برگزار شد، خاطر‌نشان کرد: این کارگاه‌ها به همت معاونت پژوهش حوزه‌ علمیه قم در اهواز برگزار شد که این معاونت تلاش کرده با دعوت از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، سطح علمی کلاس ها را افزایش دهد.

حجت الاسلام کربلیوند اذعان داشت: در این کارگاه، اساتید تلاش کرده با تبیین اهمیت و ضرورت، مفاهیم، مبانی، جایگاه و فلسفه وجودی پژوهش برای طلاب و روحانیان مدارس علمیه، آنها را با اصول، برنامه‌ریزی، ساماندهی، هدایت، رهبری و کنترل پژوهش آشنا کنند.

معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، با بیان این که بیش از دوازده مدرسه علمیه در این کارگاه ها شرکت می‌کنند، اذعان داشت: معاونت پژوهش، با توجه به اهمیت و ضرورت پژوهش طلاب در مدارس علمیه، از همه مدارس علمیه اهواز دعوت کرده با حضور در این کلاس‌ها سطح دانش پژوهشی طلاب و روحانیان را افزایش دهد./945/ت302/س
ارسال نظرات