۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۹۸۵۰۸
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد خبر داد؛

یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی» در خارج از کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی» از برگزاری این یادواره در سال های آینده در سایر نقاط کشور و در خارج از ایران خبر داد.
شايسته خوي/ مدير مدرسه علميه نرجس مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منوره شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد و دبیر اجرایی یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی»، امروز در این یادواره که در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: به منظور منتشر کردن اندیشه های ولایت مدارانه استاد طاهایی در بین همه مردم، این یادواره در سال های آینده در شهرهای ایران و خارج از کشور برگزار خواهد شد تا بتوانیم تفکر فاطمی و زینبی را به جهانیان منتقل کنیم.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در ارتحال استاد طاهایی، یادآور شد: در پیام ایشان به ادامه فعالیت های مدرسه علمیه نرجس اشاره شده است، از همین رو برگزاری یادواره در سال های آینده نیز پیگیری خواهد شد.

شایسته خوی با بیان اینکه هیچ گاه اقدامی جهت معرفی زنان ولایتمدار در طول تاریخ اسلام به بانوان صورت نگرفته است، بیان داشت: یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی» بر آنه است تا اولین قدم را در این مسیر بردارد و استاد طاهایی را به عنوان یکی از زنان ولایتمدار به بانوان معرفی کند.

وی احیای خاطره زنان ولایتمداری همچون استاد طاهایی را از اهداف و ضرورت‌ های این همایش عنوان کرد و افزود: آشنایی با الگوهای زن مسلمان در عصر حاضر، بازشناسی توانمندی ‌های زنان مسلمان، تبیین شخصیت زن مسلمان، تبیین مدیریت موفق در جذب بانوان جوان، فراهم کردن تعالی زنان ، معرفی ابعاد شخصیتی استاد طاهایی و .... از دیگر اهداف برگزاری این یادواره به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد به فعالیت دبیرخانه در هشت ماه و تشکیل کمیته های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: تلاش شبانه روزی شاگردان استاد طاهایی در این یادواره منجر به ارسال مقالات، تدوین کتاب در زمینه زندگی استاد طاهایی و ...شد.

وی با اشاره به ارسال 120 مقاله به این یادواره، خاطر نشان کرد: مقالات ارسالی باید در هفت عنوان زن و سیاست، نقش زنان در رشد و توسعه اسلام، فعالیت ‌‌های فرهنگی و پژوهشی زنان، زن و مدیریت، زن و فرهنگ مهدوی و استاد طاهایی، تربیت و مناصب اجتماعی به دبیرخانه ارسال می شد.

دبیر اجرایی یادواره «بانوی با فضیلت، استاد طاهایی» با بیان اینکه 1200 مهمان داخلی در این یادواره حضور دارند، تصریح کرد: همچنین 23 نفر از شاگردان استاد طاهایی از کشورهای چین، مالزی، اکراین، پاکستان، هندوستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، ونزوئلا، تایلند، برمه و تاجیکستان در این یادواره حضور دارند./934/پ202/ص
ارسال نظرات