۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۹۸۵۸۰

همایش رسول مهر در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همچون سالیان گذشته و به مناسبت هفته وحدت، همایش رسول مهر 28 بهمن ماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار شد.
لا اله الا الله، محمد رسول الله
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته وحدت، همایش رسول مهر 28 بهمن ماه با حضور جمعی از ائمه جمعه،‌ اساتید و طلاب حوزه های علمیه تشیع و تسنن استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، اتحاد و انسجام را کارآمدترین سلاح در برابر توطئه دشمن عنوان کرد و گفت: ایجاد تنازع در جامعه دینی ما بزرگ ‌ترین خیانت است و این امر از طرف هر دسته، قشر یا گروهی صورت گیرد، خیانت محسوب می‌ شود.

دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اگر ندای تفرقه‌ افکنانه حتی از مسجدی بلند شود باید تخریب شود همانگونه که نبی‌اکرم مسجد ضرار را تخریب کرد، خاطر نشان کرد: طلاب و علما دین باید طلایه ‌داران وحدت باشند و در زمینه ناامید و ناکام کردن دشمن پیشگام شوند.

وی با اشاره به اینکه استکبار در این 32 سال پس از انقلاب لحظه‌ای از به شکست کشیدن مردم غافل نبوده و نقشه‌ های متعددی طراحی و اجرا کرده است، ابراز داشت: نباید‌ از دشمن غافل شد چرا که آنان می ‌خواهند ما اسلحه کار آمدمان یعنی اتحاد و انسجام جامعه اسلامی را از دست بدهیم.

همچنین در این برنامه مولوی شهیدی، از اساتید حوزه علمیه خواف، به روایات و احادیثی که درباره موضوع وحدت وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: ماموریت انبیا نیز برقراری وحدت بوده است.

وی با بیان اینکه هیچکس نمی تواند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد، تصریح کرد: اگر اختلافی هم بین این دو مذهبی به وجود آمد، علما و روحانیون باید آن را رفع کنند.

مولوی شهیدی با اشاره به عوامل ایجاد وحدت، بیان داشت: رفتار مسالمت آمیز با پیروان تمام مذاهب، پرهیز از طرح مسائل تفرقه انگیز، پرهیز از تکفیر یکدیگر و رعایت حقوق همدیگر از عوامل اصلی ایجاد وحدت به شمار می رود.

همچنین رضا اسداللهی، نماینده مردم تربت ‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی مردم را بالاترین سرمایه نظام عنوان کرد و گفت: تریبون متعلق به نظام و نظام نیز متعلق به مردم است بنابراین بالاترین سرمایه نظام، پشتیبانی مردم بوده و نباید در اذهان مردم ایجاد شبهه کنیم.
وی ادامه داد: تلاش دشمن این است که از اسلام چهره ناکار آمدی جلوه دهد و اسلام هراسی که امروز در سراسر جهان به راه انداخته نیز به دلیل ترس از تشعشع اسلام است.

اسداللهی وحدت را عامل اصلی شکل گیری انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی مردم ایران مهمترین عامل شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

گفتنی است، همایش رسول مهر هر سال به مناسبت هفته وحدت از سوی حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار می شود./934/د102/ص
ارسال نظرات