۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۹۹۳۷۵
معاون تبلیغ مجتمع شهید صدوقی:

امروز جامعه از طلاب و روحانیان توقع روشنگری سیاسی دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ مجتمع علمیه شهید صدوقی قم اظهار داشت: در انجام کار فرهنگی در مدارس علمیه همسویی واحدهای گوناگون نقش مهمی دارد.
طلاب


حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی، معاون تبلیغ مجتمع علمیه شهید صدوقی قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در انجام کار فرهنگی در مدارس علمیه، همسویی واحدهای گوناگون همچون مدیریت، معاونت‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ، پایگاه بسیج و کادر اداری بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به همکاری فعالانه واحدهای گوناگون مجتمع شهید صدوقی قم بیان داشت: معاونت تبلیغ در این مدرسه تا به حال در جهت رشد و آگاهی بخشی دینی، معرفتی، فرهنگی و سیاسی فعالیت های زیادی انجام داده است که می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در قالب اردو اشاره کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: مدارس علمیه از آن جایی که با طلاب در مقاطع آغازین تحصیل و در مرحله رشد و شکل‌گیری شخصیتی همراه است، نقش بسزایی در هویت فرهنگی طلاب دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه یک بستر عبادی سیاسی دارد و امروز جامعه از طلاب و روحانیون، توقع روشنگری سیاسی دارد.

این فعال فرهنگی افزود: ایجاد نشست‌های سیاسی در مدارس علمیه با هدف ایجاد رشد علمی و بصیرت سیاسی انجام می‌پذیرد.

وی گفت: فقدان آموزش‌های سیاسی و حل نشدن مسائل زیربنایی همچون ولایت فقیه، می‌تواند برای یک مدرسه، شهر و در نهایت برای کشور معضل ساز شود.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: در مجتمع شهید صدوقی، بصیرت سیاسی از طریق برگزاری نشست‌های سیاسی و با حضور چهره های صاحب نظر انقلابی برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی اذعان داشت: کارهای فرهنگی در مدرسه در قالب انتشار نشریه، برگزاری درس اخلاق، اردوهای زیارتی، اطلاع رسانی و برپا کردن هیات‌های عزاداری پیگیری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ارتباط دوسویه مسؤولان مدرسه و والدین نقش بسزایی در تقویت روند آموزشی و تربیتی طلاب دارد، گفت: جلسات سالانه با حضور والدین و ارائه کارنامه توصیفی طلاب و گزارشی از عملکرد و برنامه‌های مدرسه هر ساله انجام می گیرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات