۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۹۵۹۳

راه اندازی کانون فرهنگی هنری در 10 درصد مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تقویت 10 درصد مساجد این استان با ایجاد و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری و کتابخانه های باز را از اولویت کاری این اداره کل عنوان کرد.
کانون مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان اظهار کرد: از 88 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی اختصاص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی 20 درصد از آن هم اکنون درحال توزیع است.

وی همچنین افزود: تقویت 10 درصد مساجد آذربایجان شرقی با ایجاد کانون های فرهنگی و هنری وکتابخانه های باز از اولویت کاری این اداره کل است که این امر در طول برنامه توسعه پنجم به 25 درصد می رسد.

وی از اختصاص 30 میلیون تومان تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نیز به منظور ایجاد مجتمع های فرهنگی دیجیتال در شهرستان های استان خبر داد و گفت: برای ایجاد مجتمع فرهنگی دیجیتالی 70 مترمربع فضا لازم است که در صورت وجود این فضا در مساجد شهرستان ها امکانات تخصیص یافته و نسبت به ایجاد مجتمع دیجیتالی اقدام می شود.

داننده با اشاره به پتانسیل غنی فرهنگی بر لزوم گسترش فضاهای فرهنگی و جذب اعتبارات فرهنگی تخصیص یافته در شهرستان ورزقان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و لزوم گسترش فرهنگی کتاب و کتابخوانی خواستار افزایش فضای کتابخانه ای در این شهرستان شد.

فروغی همچنین با اشاره به شخصیت های برجسته فرهنگی،‌ علمی و هنری این منطقه خواستار برپایی مراسم گرامیداشت و نکوداشت در سطح شهرستانی و استانی به منظور بزرگداشت مفاخر این شهرستان شد.

گفتنی است، در این جلسه راهکارهای ایجاد و افزایش کانون های فرهنگی و کتابخانه های باز در مساجد شهرستان و تقویت بنیه فرهنگی شهرستان و آسیب شناسی فرهنگی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت و مواردی همچون اجرای طرح تلاوت نور در 10 مسجد شهرستان ورزقان، ایجاد کتارخانه باز در 10 درصد از مساجد فعال شهرستان،‌ راه اندازی مجتمع فرهنگی دیجیتال در دو مسجد در ورزقان و خاروانا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه طرح نکوداشت مفاخر، مساعدت به نشریات شهرستان، ایجاد موزه در شهرستان و چند طرح فرهنگی دیگر مورد بررسی قرار گرفت./935/د102/ص
ارسال نظرات