۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۹۵۹۸
امام جمعه مشهد:

استکبار ستیزی مردم جهان برگرفته از الگوی ایرانی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: بیداری اسلامی مردم جهان یک استکبار ستیزی با الگوی ایرانی اسلامی است زیرا اولین جریان استکبار ستیزی را انقلاب ایران به راه انداخت.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار داشت: بیداری اسلامی مردم جهان یک استکبار ستیزی با الگوی ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه اولین جریان استکبار ستیزی را انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) راه انداخت، بیان داشت: از روزی که انقلاب به پیروزی رسید امریکا در صدد برآمد که اسلام سیتزی را شروع کند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: امروز استکبار ستیزی ملت های مسلمان به گونه ای دیگر توسعه پیدا کرده است و این ملت ها در خط استکبار ستیزی، با دست خالی به مقابله با گلوله پرداخته اند.

وی با بیان اینکه مردم جهان دریافتند که با به نتیجه رسیدن انقلاب ایران دوره آقایی غرب در دنیا تمام شده است، تصریح کرد: هالیوود با توسعه توحش، عیاشی و شهوت رانی در فیلم ها خود به جنگ با اسلام در کشورهای اسلامی آمده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه بازار مصرفی فیلم های خشونت و مبتذل هالیوود جوامع اسلامی است، یادآور شد: استکبار یقین دارد که نسل جوانی که از دل این فیلم ها بیرون بیاید جوان غربی، اروپایی و امریکایی است.

وی ادامه داد: با وجود این بی بندو باری و توسعه هنر در عرصه ابتذال در جوامع دینی، با اراده خدا جوانانی به دنیا آمدند که به مقابله با استکبار می پردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا و غرب در برابر این کشورها انفعالی برخورد می کنند، ابراز داشت: استکبار در حال حاضر جوابی برای قیام مردم کشورهای مسلمان ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمدن ناوگان جنگی آمریکا به لیبی برای مهارکردن خیزش همچون آوردن هایزر برای مهار انقلاب ایران بود، تصریح کرد: این خیرش، خیزش برای دموکراسی نیست بلکه یک قیام با انگیزیه اسلام خواهی است.

امام جمعه مشهد به سخن امام خمینی(ره) که فرمود: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه بیشتر»، اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا به دنبال ترویج دموکراسی در مردم کشورهای مختلف و به ویژه در ایران است تا راه را برای خود نفوذ خود در این کشورها باز کند.

وی با بیان اینکه آمریکا فکر کرد این حرکت به قیمت توسعه و نفوذ ایران در منظقه تمام شده است، اظهار داشت: اولین میوه انقلاب مصر را ایران چید، توانست ناوگان جنگی خود را وارد دریای مدیترانه کند و این در حالی است که تا امروز این دریا جولانگاه ناوگان ملت ایران نبوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری این قدرت ایران را به برکت دین و رهبری آیت الله خامنه ای و وابستگی به بقیه الله است، خاطر نشان کرد: مسلمان بودن، شیعه بودن و دنباله رو پیامبر حرکت کردن این عزت را برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه استکبار تصور کرد می تواند با بهره مندی از عده ای اراذل و اوباش در خیابان ها قدرت ایران را مهار کند، افزود: امریکا و کشورهای غربی می خواهند با این اقدامات ایران را به خود مشغول کنند.

آیت الله علم الهدی به نفوذ آمریکا در حادثه روز 25 بهمن اشاره کرد و گفت: هفت ساعت بعد از اینکه عمر سلیمان، سقوط مبارک را بیان کرد، اوباما دستور داد در روز 25 بهمن که موسوی و کروبی اعلام راهپیمایی کرده بودند، برخی را شورانده و با نظام درگیر کنند.

امام جمعه مشهد خطاب به خانواده شهدا، افزود: شما خون بهای فزندانتان را به دست گرفته اید، امروز سرمایه عزیزانتان به دست شما رسیده و آرمان های امام و انقلاب از این مملکت صادر شده است./934/پ201/ص
ارسال نظرات