۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۹۹۹۰۳
پژوهشگر حوزه علمیه:

برای تقویت پژوهش باید کرسی های نقد مورد توجه بیشتری قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: امروز تربیت نیروی متخصص برای پژوهش از کارهای مهمی است که باید مورد توجه مسؤولان حوزه علمیه قرار گیرد.
پژوهش


حجت الاسلام محمد علی کوشا، از قرآن پژوهان حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پژوهش در حیطه علوم انسانی از لوازم کاری حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: تاکنون در حوزه های علمیه کارهای علمی فراوانی در حوزه علوم اجتماعی، فلسفی، کلامی انجام شده است لکن امروز با توجه به نیازهای موجود باید به تولید علم بپردازیم.

این محقق علوم قرآنی اظهار داشت: امروز سطح ارتباطات افزایش یافته و تبادل فرهنگی با سرعت بالایی در حال انجام است، ترجمه زبان سهولت یافته و پژوهش را با دشواری های جدیدی روبرو کرده است.

وی اظهار داشت: امروز تربیت نیروی متخصص برای پژوهش از کارهای مهمی است که باید مورد توجه مسؤولان حوزه علمیه قرار گیرد.

وی با اشاره به پژوهش های قرآنی اظهار داشت: با داشتن بیست هزار تفسیر درباره قرآن، هنوز تمامی ابعاد قرآن شکافته نشده و مسائل زیادی مورد تغافل مفسران قرار گرفته است.

این نویسنده کتاب‌های قرآنی بیان داشت: یکی از نیازهای حوزه علمیه، گشودن کرسی‌های نقد است که باید در عرصه های گوناگون فقه، ادبیات، کلام، فلسفه، تفسیر و دیگر شاخه های علمی راه بیفتد.

وی با تاکید بر اهمیت دادن به ناقدان گفت: نقد کتاب، مقاله و سخن های علمی و کشیدن شدن دامنه نقد به رسانه های گروهی باید در گامهای بعدی پیگیری شود.

محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: مدرک گرایی در حوزه های علمیه یک آفت است که نباید مانع نشاط و رشد علمی حوزه های علمیه شود.

وی گفت: علم و ارزش های انسانی و اخلاقی باید مورد توجه قرار گیرد و به تمامی محققان اهمیت داده شود و به دلیل رابطه و سیاست بازی، محققان ناشناخته مورد بی مهری قرار نگیرند.

نویسنده چهل کتاب دینی گفت: کتاب پژوهشی در ترجمه های برتر قرآن کریم و پاسخ به شبهات قرآنی در اینترنت به تازگی از سوی انتشارات کتاب مبین منتشر شده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات