۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۵۶۶
مسؤول مؤسسه مسجد:

مساجد سنگر تبلیغی روحانیت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدتقی قرائتی بر حضور مستمر و مفید طلاب در مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد سنگر تبلیغی طلاب و روحانیان برای ترویج شعائر اسلامی هستند.
مساجد سنگر تبلیغی روحانیت هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام محمدتقی قرائتی، مسؤول مؤسسه مسجد امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: مساجد سنگر تبلیغی طلاب و روحانیان برای ترویج شعائر اسلامی هستند، از این رو بایستی این پایگاه‌های فرهنگی و اعتقادی مسلمانان بیش از گذشته پذیرای نسل جوان باشند.

 

وی بر حضور مستمر و مفید طلاب در مساجد تأکید کرد و گفت: صبر، استقامت، انتقادپزیری، ایستادگی مقابل مشکلات تبلیغی و معیشتی، تهذیب نفس لازمه موفقیت در امور تبلیغی هستند، طلبه‌ای که مهذب نباشد، قدرت مقاومت در برابر امیال نفسانی خود را نخواهد داشت، در نتیجه منحرف و خواهد لغزید.

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان این‌که طلاب نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند، تصریح کرد: سیره زندگی یک طلبه مهذب و عامل به احکام الهی می تواند بهترین الگو برای دیگر آحاد جامعه در توجه به سبک زندگی اسلامی باشد.

 

مسؤول مؤسسه مسجد با اشاره به این‌که مردم توجه ویژه به گفتار، اعمال و منش طلاب و روحانیان در زندگی روزمره دارند، گفت: مردم دین خدا را با رفتار و منش روحانیت می شناسند، اعمال و گفتار شما نباید هیچ تناقضی با یکدیگر داشته باشد، در حقیقت بهترین شیوه تبلیغ دین، تبلیغ عمل‌‌گراست.

 

وی در ابتدای جلسه بعد از پاسخ گویی به برخی از سؤالات طلاب، با بیان این‌که کمتر از 10 سال داشتم که وارد حوزه شدم گفت: 7 سال بدون تعطیلی درس خواندم و در این 7 سال به هیچ بهانه ای کلاس‌های خود را تعطیل نکردم و این روشی برای تحصیل بهتر طلاب است.

 

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر این‌که تعطیلی برای طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، معنایی ندارد، افزود: باید از تک تک لحظات زندگی خود برای دانش‌افزایی و آشنایی با مبانی جدید استفده کنید، چراکه شبهات روزافزون دشمنان هیچگاه توقف ندارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات