۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۵۵۵
آیت الله فقیهی:

فراموشی خود، یکی از آفات در موضوع اخلاق و تربیت است

فراموشی خود، یکی از آفات در موضوع اخلاق و تربیت است
استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه شب‌های ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای دعا و مناجات است، اظهار داشت: در دعاکردن توجه به رحمت واسعه خداوند لازم است؛ اما انسان نباید گناهان خود را فراموش کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فقیهی عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شب پنجم ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه شبهای ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای دعا و مناجات است، اظهار داشت: در دعاکردن توجه به رحمت واسعه خداوند لازم است؛ اما انسان نباید گناهان خود را فراموش کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گناهان قلبی را بیشتر از گناهان ظاهری دانست و افزود: مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان آداب دعا را با استفاده از آیات قرآن کریم بیان کرده است؛ حضرت یونس علیه السلام تا به گنهکاری خود اقرار کرد دعای او به استجابت رسید.

آیت الله فقیهی یکی از آفات در مسئله اخلاق و تربیت را فراموشی خود دانست و گفت: علامت درستی مسیر برای انسان این است که هر اندازه جلوتر برود خود را گنهکار تر بداند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن بیان اینکه هر عمل صالحی که انسان انجام دهد توفیقی از جانب خداوند است، تصریح کرد: رحمت واسعه خداوند می تواند گناه اولین و آخرین را ببخشاید.

ارسال نظرات