۰۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
امام جمعه قم:

برخی از شخصیت های فریب خورده جهان اسلام، قیام بحرین را طایفه ای جلوه می دهند/ نباید با جهاد اقتصادی برخورد شعاری کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، تاکید کرد: مقام معظم رهبری با این نامگذاری راهبرد سال را مشخص و ترسیم کردند و دستگاه های اجرایی باید در این راستا حرکت کنند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه نخستین هفته سال 90 که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با تبریک سال جدید به ملت شریف ایران، ابراز داشت: ملت ایران در این عید تلاش می کنند در مقدس ترین و مذهبی ترین اماکن سال جدید را جشن بگیرند و به راز و نیاز با معبود بپردازند.

وی تاکید کرد: ما ایرانی بودن خود را در پرتو مکتب اسلام و اهل بیت(ع) می خواهیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی تحویل سال در این بارگاه منور، از اقدامات مسؤولان استانی در راستای خدمات رسانی به زائران کریمه اهل بیت(ع) قدردانی و خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران این حرم مطهر باید حدود و ثغور اسلامی و شرعی را حفظ کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود و همچنین در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی نکات کلیدی و جامعی را نسبت به این شعار مهم سال بیان کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جامع ترین سخنان را نسبت به مسائل داخلی و بین المللی بیان نمودند، ابراز داشت: ایشان در پیام نوروزی و همچنین بیاناتی که در مشهد مقدس ایراد کردند به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی اشاره داشتند و مطالب مهمی را در این باره فرمودند.

خطیب جمعه قم نامگذاری سال ها، با عنوان های مخصوص را از ابتکارات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان با نامگذاری ها، راهبرد کلی سال را مشخص می کنند و دستگاه های اجرایی و نهادها موظف هستند در این راستا حرکت کنند و جهت گیری های آنها مرتبط با شعار سال باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از جهاد به عنوان واژه ای مقدس یاد و با بیان اینکه کشور ما نیاز شدید به جهش اقتصادی دارد، ابراز کرد: در جهاد اقتصادی نکات بسیاری وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آنها را بکار بست.

امام جمعه قم تاکید کرد: در راستای خودکفایی اقتصادی، استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی اقدامات بسیار خوبی از ابتدای انقلاب تاکنون انجام شده است، اما اینها کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این عرصه صورت گیرد.

وی بیان داشت: ما در جهاد اقتصادی به امور زیادی نیاز داریم و کسانی که در این عرصه وارد می شوند باید به نکات مهمی از جمله همدلی و داشتن طرح و برنامه مدون توجه کنند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در راستای جهاد اقتصادی نباید از وحدت و همدلی غفلت شود و این مساله نکته ای است که همه باید به آن توجه کنند.

برخورد شعاری و تبلیغاتی با شعار سال نادرست است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، برخورد شعاری و تبلیغاتی با شعار امسال را نادرست خواند و گفت: نظر رهبر انقلاب در خصوص این نامگذاری ها این است که به آن عمل شود.

وی تاکید کرد: ایشان از کسانی که برخورد شعاری با این مساله می کنند و از بیت المال برای این کار هزینه می کنند، نکوهش کردند، مقام معظم رهبری از مسؤولان جهاد عملی می خواهند نه شعار.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه گریزی به تحولات اخیر در منطقه زد و با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم و بی دفاع بحرین، ماهیت انقلاب مردم این کشور را همچون دیگر خیزش های منطقه، ماهیتی اسلامی ذکر کرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: آنچه در این حوادث مایه تاسف است، مظلومیت قیام بحرین است، ماهیت این قیام همچون دیگر قیام های منطقه اسلام خواهی است، اما متاسفانه آمریکا و برخی از علمای فریب خورده می خواهند این قیام را طایفه ای جلوه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: مردم بحرین حق طبیعی خود را می خواهند اما با کمال تاسف مدعیان دمکراسی و حقوق بشر جواب خواسته های آنها را با گلوله می دهند و آنها را به خاک و خون می کشند.

وی ادامه داد: تاسف در این حوادث زمانی بیشتر است که اگر علمای ایران و نجف پیام می دهند که مردم را نکشید، اینها می گویند این مساله دخالت در امور داخلی کشور ما است، ما از این تریبون قاطعانه اعلام می کنیم که از مظلومان در سرتاسر جهان قاطعانه حمایت می نماییم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات