۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۱۰۴
امام جمعه قم:

آل‌سعود و آل‌خلیفه مزدور آمریکا و استکبار جهانی هستند/ مسؤولان و مردم برای تحقق جهاد اقتصادی همت و مشارکت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، آل سعود و آل خلیفه را مزدودر استکبار جهانی و آمریکا دانست و خطاب به دیکتاتورهای جنایتکار گفت: از سرنوشت صدام درس بگیرید و گرنه بزدوی طناب دار ملت های منطقه بر گردن شما حلقه خواهد زد.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام، این مسائل را از جهات و ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی دانست.

وی با محکوم کردن کشتار مردم مسلمان در کشورهای مختلف، گفت: متاسفانه امروز در منطقه شاهد حرکت های بی سابقه ای هستیم و آمریکا، اسرائیل و همچنین سعودی ها با توپ و تانک و موشک به جان مردم افتاده اند.

امام جمعه قم از آنچه در کشور مسلمان بحرین می گذرد ابراز تاسف کرد و بیان داشت: مردم مسلمان بحرین تنها به دنبال احقاق خواسته های مسلم خود هستند و می خواهند حق رای داشته باشند، اما متاسفانه با گلوله و سرکوب روبرو می شوند.

وی با ناجوانمردانه خواندن معرفی انقلاب بحرین به عنوان مسائل قبیله ای و طایفه ای، ابراز داشت: متأسفانه نیروهای سعودی و آل خلیفه در بحرین به تخریب مساجد و حسینیه ها می پردازند و قرآن کریم را به آتش می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز آل سعود، آل خلیفه و علی عبدالله صالح مزدوران استکبار جهانی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند، دفاع و حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع بحرین را وظیفه ای دینی و انسانی ارزیابی کرد.

امام جمعه قم اظهار داشت: ما به حکم وظیفه انسانی و اسلامی خود از مظلومان جهان دفاع می کنیم و قاطعانه از آنها حمایت خواهیم کرد و به دیکتاتورهای جنایتکار نیز اعلام می کنیم از سرنوشت مزدورانی چون صدام و حسنی مبارک درس بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطاب به دیکتاتورهای جنایتکار که بدون توجه به حقوق بشر مردم را به گلوله می بندند و سرکوب می کنند، گفت: توجه داشته باشید روزی که طناب دار بر گردن صدام آویخته شد آمریکا و استکبار هیچ حمایتی از او نکرد، مطمئن باشید این فرجام در انتظار شما نیز هست.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در ادامه خطبه های نماز جمعه با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) از ایشان به عنوان الگوی بانوان یاد کرد و ابراز داشت: جامعه باید به شخصیت این بانوی بزرگوار توجه کند و از ایشان درس بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی، از تلاش های وافر ارتشیان در راستای دفاع از جمهوری اسلامی قدردانی کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران متحول شد و امروز ملت ایران به ارتش افتخار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی، رسیدن جمهوری اسلامی به قله های پیشرفت و کمال را نیازمند کار جهادی دانست.

وی با اشاره به ابعاد نامگذاری سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی دهه چهارم که به دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است را سپری می کند، برای تحقق این اصل مهم باید به صورت جهادگونه عمل کرد و در میدان حاضر بود.

وی جهاد اقتصادی را مبتنی بر لوازم و ملزوماتی دانست و با اشاره به توطئه های دشمنان در برابر ملت ایران، ادامه داد: باید به منویات رهبر فرزانه انقلاب توجه و سعی کنیم کشور از نظر اقتصادی جهش مناسبی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از همه مسؤولان و آحاد ملت خواست برای تحقق شعار سال مشارکت کنند و با روحیه بسیجی و جهادی گام بردارند و علما، رسانه ها، اندیشمندان و رسانه ها نیز رسالت خود را در تبیین ابعاد مختلف جهاد اقتصادی به خوبی ایفا کنند.

وی فرعی و اصلی کردن امور و وحدت و همدلی مسؤولان را از جمله الزامات مهم جهاد اقتصادی ذکر و تأکید کرد: اگر مسایل اصلی و فرعی جابه جا شوند این مساله نوعی خیانت به حساب می آید و همه باید به این اصل مهم توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ارتقا کیفیت تولیدات و محصولات داخلی، مصرف بهینه، همراهی مردم و پرهیز از اسراف را از الزامات دیگر جهاد اقتصادی دانست و ابراز داشت: خوشبختانه مردم ما همراهی خود را با دولت و مسؤولان در طرح ها و برنامه های مختلف از جمله طرح هدفمند کردن یارانه ها نشان داده اند. /924/پ021/ص
ارسال نظرات