۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴
22 اردیبهشت ماه؛

همایش نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی در قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، بیست‌و‌دوم اردیبهشت‌ماه با حضور اندیشمندان، علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار می‌شود.
 آيت الله حسن زاده آملي در اجلاسيه اساتيد سطح عالي حوزه علميه قم
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین، از برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، در قزوین خبر داد و گفت: این همایش به منظور تجلیل از علما با هدف الگودهی به نسل جوان حوزه و آشنایی هرچه بیشتر آنان با سیره علمای معاصر برگزار می‌شود.

وی با بیان این که نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، 22 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی قزوین برگزار می‌شود، اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین سابقه برگزاری همایش تجلیل از شخصیت عرفانی نظیر آیت‌الله بهجت در اسفندماه 88 را دارد.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: در این همایش به دو بعد عرفانی و اخلاقی علامه حسن‌زاده آملی پرداخته می‌شود و تلاش می‌کنیم برای بهره‌گیری طلاب جوان این دو بعد از شخصیت این عالم بزرگوار را برای آنها تشریح و معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش، هماهنگی‌های لازم با نماینده ولی فقیه در استان قزوین صورت گرفته و کمیته‌هایی نیز با مسئولیت طلاب راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که در این همایش یکی از شاگردان برجسته آیت‌الله حسن‌زاده آملی و فرزند علامه حسن‌زاده به ایراد سخنرانی برای طلاب می‌پردازند، افزود: از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه می‌توان به پخش مصاحبه با علامه حسن‌زاده و پخش مصاحبه‌هایی با شاگردان برجسته وی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این همایش طلاب و مسئولان استان قزوین حاضر خواهند شد، اظهار کرد: از طلاب و فضلای قزوینی مستقر در حوزه علمیه قم نیز دعوت به عمل آمده تا در این همایش حضور داشته باشند.

وی در پایان به فعالیت شش مدرسه علمیه در سطح استان قزوین اشاره کرد و گفت: بیش از 450 طلبه در پایه‌های مختلف در حوزه علمیه قزوین مشغول به تحصیل هستند./917/د102/ص
ارسال نظرات