۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۷۸۹
دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان خواستار شد:

تشکیل گروهی در ستاد اقامه نماز برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان خواستار تشکیل گروهی در ستاد اقامه نماز کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری شد.
ستاد اقامه نماز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور، نقش مدیران را در برگزاری نماز جماعت مدارس ضروری دانست.

دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان افزود: نماز جماعت در مدارس برگزار می‌شود اما آن‌طور که باید و شاید دانش‌آموزان در این فریضه شرکت نمی‌کنند، که مدیران مدارس نقش بسیار مهمی در این زمینه برعهده دارند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری، خواستار تغییر برنامه‌ریزی ستاد شد و افزود: برای سال 90 همان برنامه‌های قبلی را در نظر گرفته‌ایم و درباره عمران مساجد و پرداختن به آرایه‌های معنوی و ظاهری آن که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است برنامه‌ریزی خاصی صورت نداده‌ایم.

حجت‌الاسلام حجازی خواستار شد: همان‌طور که گروهی برای نظارت بر دستگاه‌های مختلف تشکیل شده است، گروهی در ستاد اقامه نماز کشور برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شود.

مساجد بین راهی و تعیین متولی برای این مسجدها تقویت شود

در بخش دیگری از این مراسم سیدالیاس چراغ‌زاده، دبیر ستاد اقامه نماز استان کهکیلویه و بویر احمد، آموزش را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز دانست و گفت: متأسفانه دفتر پژوهش‌های استانداری‌ها به شیوه‌نامه‌های آموزش توجه کمتری دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهکیلویه و بویر احمد خواستار اهتمام جدی سازمان تبلیغات اسلامی به نماز جماعت مساجد شد و بر تربیت افراد منظم و باسواد برای امام جماعت شدن تأکید کرد.

وی همچنین تقویت مساجد بین راهی و تعیین متولی برای این مسجدها را ضروری دانست و گفت: وزارت‌ راه در این زمینه برنامه‌ریزی کند تا افزون بر تعیین متولی مشخص برای مسجدهای بین راهی، در راستای تقویت این مساجد نیز چاره‌اندیشی شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات