۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۷۹۳

فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز قم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی نماز قم گفت: مرکز تخصصی نماز با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت استاد نماز راه‌اندازی شده است.
ستاد اقامه نماز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مدیر مرکز تخصصی نماز استان قم،‌ امروز در گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز  کشور با تشریح فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز قم گفت: مرکز تخصصی نماز با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت استاد نماز راه‌اندازی شده است.

وی تربیت مدرس و محقق، آمادگی حضور در مجامع علمی و ارائه مباحث تخصصی، آشنایی با روش‌های جدید آموزشی و نحوه به کارگیری الگوهای جدید تدریس، مخاطب‌شناسی و روش‌های تبلیغی در حوزه نیاز را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این مرکز تخصصی برشمرد.

حجت‌الاسلام کفیل اضافه کرد: تخصص و احاطه کامل بر یکی از تخصص‌های تعریف شده در مرکز، تقویت توان علمی و فنی در جهت پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات، تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی انتقال مفاهیم نیاز و توانایی رجوع به منابع و نحوه استفاده از آنها از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت آموزش و تبلیغ این مرکز تخصصی، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت معارف نماز، تربیت اساتید معارف نماز و تربیت مربی معارف نماز از جمله دوره‌های آموزشی مشخص شده در این مرکز است.

مدیر مرکز تخصصی نماز تصریح کرد: دوره تربیت اساتید معارف نماز ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم که دارای حداقل مدرک سطح دو هستند برگزار می‌شود و مدت آموزش آن یک ساله، در دو ترم و 32 واحد آموزشی است.

وی همچنین افزود: دوره تخصصی تربیت مربی معارف نماز، دوره‌‌ای فشرده و یکساله با 32 واحد درسی در 120 ساعت آموزشی است که شرط ورود به آن داشتن مدرک سطح دو یا در حال اتمام سطح دو حوزه‌های علمیه است و در ده استان تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام کفیل گفت: شیوه‌های جذب و دعوت به نماز، بررسی آیات نماز، اهمیت نماز و راه‌های تکمیل نماز، پاسخ به سؤالات و شبهات، روش‌های کلاسداری، بررسی روایات نماز و آداب نماز از جمله عناوین دروس این دوره‌های آموزشی است.

وی با اشاره به واحد تبلیغ مرکز تخصصی نماز، آموزش مدرس آموزش خانواده، آموزش مربیان مهدهای کودک، کارشناس نشست‌های نماز، آموزش مروجان فرهنگ نماز و اعزام به مراکز علمی و دانشگاهی را از جمله برنامه‌های این واحد عنوان کرد.

مدیر مرکز تخصصی نماز در ادامه تدوین متون را از مهم‌ترین وظایف معاونت پژوهش این مرکز تخصصی برشمرد و اذعان داشت: هم‌اکنون آیات نماز، سرفصل‌های متون آموزشی و متون آموزشی با نظارت حجت‌الاسلام کلباسی در این مرکز تخصصی در حال تدوین است.

وی با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی نماز به نشانی http://www.namaz.namaz.ir گفت: این پایگاه اطلاع‌رسانی علی‌رغم عمر کوتاه خود، از غنای خوبی در بخش‌های روایات نماز، پرسش و پاسخ نماز، آیات نماز، خانواده و نماز برخوردار است.

حجت‌الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: بخش پژوهش مرکز در راستای تعامل و همکاری با بخش‌های فرهنگی جامعه اعلام آمادگی کرده و می‌تواند در راستای غنی‌سازی مجلات فرهنگی و فصلنامه‌ها، مقالاتی را در مسیر برپایی نماز در سطح جامعه ارائه کند.

وی پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دینی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز تخصصی عنوان کرد و گفت: گروه پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات زیر نظر واحد پژوهش و شورای کارشناسی، برای پاسخ‌گویی به شبهاتی که در زمینه نماز مطرح است، فعالیت می‌کند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات