۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۵۲۶
استاندار گیلان:

ولایت مطلقه فقیه نقشی کلیدی و محوری در اداره جامعه اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با اشاره به نقش محوری و کلیدی ولایت مطلقه فقیه در اداره جامعه اسلامی افزود: سختی و مشکلاتی که رهبر معظم انقلاب در این بیست و چند سال پس از عروج امام راحل کشیدند با دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مهدی سعادتی، استاندار گیلان، امروز در همایش فرمانداران استان در رشت، با اشاره به جایگاه و نقش رهبری در جامعه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با داشتن رهبری آگاه و دولت خدمتگزار توانسته است قله ی موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کند.

استاندار گیلان با تأکید براین که همه ما تابع محض ولایت مطلقه فقیه هستیم، افزود: جایگاه ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی ما روشن است و امام راحل نیز این مسأله را به زیبایی پایه‌گذاری و تشریح کردند و همه حرکت‌های نظام و دولت در زیر سایه رهبری انجام می‌گیرد.

سعادتی خاطرنشان کرد: هیچ دولتی در سی ساله پس از انقلاب اسلامی تا این اندازه مورد حمایت رهبری عزیز نظام قرار نگرفته است و هیچ دولتی تا این اندازه همراه و همگام با رهبری و در راستای اطاعت و ولایتمداری حرکت نکرد و این حمایت ها و همراهی ها همیشه خارچشم دشمنان داخلی و خارجی نظام بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش محوری و کلیدی ولایت مطلقه فقیه در اداره جامعه اسلامی افزود: سختی و مشکلاتی که رهبر معظم انقلاب در این بیست و چند سال پس از عروج امام راحل کشیدند با دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست.

سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین اقدامات دولت در این مدت اشاره کرد و با بیان این که خدمات ارزشمند و زیر بنایی نه اینکه تنها نسبت دولت های قبل بلکه نسبت به دو دهه انقلاب بیشتر است، افزود: در گذشته می گفتند راه و خط امام به فراموشی سپرده شده اما احمدی نژاد با نگاه مردم محوری اش راه و نگاه امام راحل را زنده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به این که نوع مدیریت انقلابی با محور گفتمان امام راحل و رهبری سبب شد تا ایران اسلامی به یک کارگاه سازندگی و توسعه و پیشرفت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز پنجره‌های توسعه به روی جامعه ما گشوده است.

وی همچنین به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: شیوه مدیریت و نگاه خاص رییس جمهور بود که همه فرهنگ استعماری جهان غرب را به سُخره گرفت و امروز به مدد این نگاه تازه و تأثیر ایران اسلامی در جهان است که ما شاهد تحولات و تغییرات خوبی در خاور‌میانه هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به جریان اخیر رسانه‌ها‌ی بیگانه گفت: سال ها است که دشمنان داخلی و خارجی دست در دست هم نهاده و فکرهای‌شان را روی هم ریخته در حال شیطنت هستند و می‌خواهند هر طوری شده دولت را در مقابل رهبری قرار دهند.

سعادتی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه حامی و پشتیبان دولت بوده و هستند و این را بارها و بارها در سخنرانی‌ها و دیدارهای خود بیان فرمودند و در دیدار با مردم فارس نیز به خدمات و فعالیت‌های دولت اشاره کردند.

وی با بیان این که رییس جمهور هرهفته با مقام معظم رهبری جلسه خصوصی دارند، تصریح کرد: خودم بارها از زبان آقای احمدی‌نژاد شنیدم که می‌گفت«یک تار موی رهبر معظم انقلاب را با هیچ چیزی در دنیا عوض نمی‌کنم.»

استاندار گیلان در ادامه با تأکید به این امر که فرمانداران باید از کوتاه ترین زمان و فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند اظهار داشت: ثروت و قدرت باید در راه خدمت به محرومان و اجرای عدالت و گسترش اخلاق و توحید به کار گیری شود و اگر در انجام کارها قانون سرلوحه قرار گیرد به یقین بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

سعادتی تصریح کرد: رعایت حق و حقوق مردم در جامعه موجب پیوند بیشتر آنها با مسؤولان می شود و به همین منظور در مبانی اسلامی بر رعایت این امر تأکید بسیار شده است.

وی در ادامه حسن اداره، پرهیز از منت‌گزاری برمردم، تبادل نظر با مردم، مشورت با افراد توانمند و کار آمد، فراهم کردن زمینه حضور و تبادل نظر اندیشمندان، حفظ بیت المال و ایجاد فرصت های شغلی و دوری از تبعیض را بخشی از وظایف مدیران، مسؤولان و فرمانداران دولت اسلامی دانست و گفت: خدمت به دیگران و تلاش برای اصلاح امور جامعه امری مبنایی و اصولی در دولت دهم بشمار می آید و رسیدن به قله های کمال و تعالی بدون اصلاح جامعه و خدمت به مردم میسر نخواهدبود.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان «سال جهاد اقتصادی» گفت: تلاش اقتصادی در سال های گذشته امری انکار ناپذیراست، اما در سال جدید باید به صورت مضاعف و روز افزون توسعه یابد؛ در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های جهادی در عرصه های مختلف دفاعی، علمی و سازندگی راهگشا بود و امروز باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید در عرصه اقتصادی به صورت جهادی وارد میدان کار شد.

وی افزود: باید بدنبال توسعه اقتصادی و تأمین نیازهای معیشتی مردم باتوجه به ارزش ها و باورهای فرهنگی و دینی باشیم و پیشرفت اقتصادی را در پرتو فرهنگ و ارزش ها جستجو کنیم.

سعادتی همچنین وحدت، انسجام، برنامه ریزی اصولی، تلاش و همت مضاعف را مقدمه جهاد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: حکم جهاد از جانب  رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سال جدید باید تحقق یابد./950/پ202/ج
ارسال نظرات