۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۲۳۲
امام جمعه موقت اهواز:

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: انتظار عمومی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیاد بوده، از این رو انتظار می‌رود که فعالیت در این ستاد برای احیای این دو فریضه الهی بیشتر شود.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: مسأله امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ولی متأسفانه خیلی مورد استقبال مسؤولان قرار نمی‌گیرد؛ در نتیجه تصدی جایگاه و مسؤولیت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام کار بسیاری را می‌طلبد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: به طور کلی فردی که وارد حوزه رفتاری دیگران می‌شود و بنا دارد امر به معروف و نهی از منکر کند، نباید توصیه کند، بلکه باید امر و نهی کند. امام علی‌(ع) می‌فرماید که در عدل هر چقدر بخواهیم می‌توان سخن گفت، اما در عمل محدود است؛ آری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز چنین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با بیان این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر در ستاد، صرفاً بخشنامه‌ای نیست و بسیار مرتبط با فضای عمومی کشور است؛ در نتیجه این موضوع دشواری کار را نشان می‌دهد، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند هماهنگی کامل بین‌بخشی همه دستگاه‌ها و توجه به ابعاد آموزشی و تربیتی آن است.

امام جمعه موقت اهواز بر تقویت این ستاد در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های استان تاکید و اظهار کرد: اگر در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شود، خروجی مطلوبی به دنبال خواهد داشت، زیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش مهمی از جامعه به شمار می‌رود و نظارت بر کار آن مقبول همه است./9455/پ202/س
ارسال نظرات