۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۷۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

معروفی بالاتر از اطاعت امر ولی فقیه و تقویت نظام اسلامی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش در کشور، گفت: در حال حاضر معروفی بالاتر از اطاعت امر ولی فقیه و تقویت نظام اسلامی وجود ندارد.
حجت الاسلام عباس اسکندري مدير کل تبليغات اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم شامگاه یکشنبه در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر مساجد استان که با حضور تولیت آستانه کریمه اهل بیت در سالن همایش های این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ابرازداشت: باید عوامل مهجوریت این فریضه الهی شناسایی شود.

وی بیان داشت: مردم ما بیش از سی و دو سال تمام هستی خود را به پای انقلاب گذاشته اند، اما متاسفانه باید اذعان کرد که حق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ادا نشده است.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر ضرورت توجه به منظور احیای این فریضه الهی گفت: اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم بسیاری از مشکلات به راحتی حل خواهد شد.

وی ابراز کرد: در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی هرچه افت و خیز به ویژه در عرصه فرهنگی می بینیم که دل مؤمنان را به درد می آورد، به دلیل عدم توجه کافی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به الزامات امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر غرض آلود شود، اثر نمی کند و حتی تبدیل به اثر و عارضه منفی و سؤ نیز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در ادامه سخنان خود ابرازداشت: امروز معروفی بالاتر از ترویج فرهنگ قرآنی، نماز، عفاف، دعوت مردم به پیروی از امر ولایت فقیه، تقویت نظام اسلامی، حفظ آرامش و ترویج ارزش های والای اسلامی وجود ندارد و باید به این امور توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در مقابل منکری نیز بالاتر از اینکه جوری حرف بزنیم که در نظام تفرقه ایجاد شود و با اختلافات فضای کشور آغشته و آشفته شود وجود ندارد و نباید کاری کنیم که بهانه به دست دشمنان بدهیم.

حجت الاسلام اسکندری تاکید کرد: امروز کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت احساس می شود و باید کاری کنیم که دشمنان خشمگین شوند.

این مسؤول فرهنگی قم در ادامه گریزی به تحولات اخیر در منطقه زد و با متاثر خواندن موج خیزش اسلامی از انقلاب ایران، گفت: باید مجالی ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری بتوانند این انقلاب ها را مدیریت کنند

حجت الاسلام اسکندری همچنین با تاکید بر ضرورت تبعیت از ولایت فقیه، ابرازداشت: حمایت از مقام معظم رهبری تنها در شعار نیست، بلکه اطاعت بی چون و چرا از ایشان شرط و لازم است و همه باید به این اصل مهم توجه کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات