۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۰۱۴
حجت الاسلام سقای بی ریا:

آرامش امام ناشی از اطمینان ایشان به قدرت الهی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تمام وجود در برابر انحرافات می ایستادند، آرامش خاص حاکم بر ایشان را ناشی از اطمینان و یقین امام به قدرت الهی دانست.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت فرا رسیدن بیست و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به تبیین و تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) پرداخت.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: اگر به سیره، افکار، اندیشه ها و راه و روش امام خمینی(ره) نگاه کنیم می بینیم که ایشان بنده لایق خدا بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) در همه ابعادی که با آن سر و کار داشتند، مساله بندگی خدا و انجام تکلیفی که خداوند به دوش ایشان گذاشته بود را به بهترین شکل ممکن مدنظر داشتند.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: ایشان خود را از گرایشات فردی ونفسانی پاک کرده و به دنبال انجام وظیفه به ویژه در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی بودند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: سیاست امام عین دیانت ایشان بود و در برخوردهایی که با افراد داشتند و مسائلی که پیش می آمد مساله تکلیف محوری را عمل و به دیگران هم توصیه و تاکید می کردند.

حجت الاسلام سقای بی ریا با تبیین شیوه جریان شناسی امام راحل و نحوه برخورد ایشان با جریان های انحرافی، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انحراف از انجام تکلیف را انحراف می دانستند و در مقابل آنها واندیشه های انحرافی شان می ایستادند.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) به منظور مقابله با انحرافات فردی و انحرافات سیاسی افراد ابتدا میدان را باز می کردند تا شخص خود را نشان دهد و ماهیت خود را برملا کند.

وی گفت: این روش امام راحل انقلاب، سیره مقام معظم رهبری هم هست و البته سیره الهی هم همین است، چراکه باید زمینه برای امتحان افراد و ابتلا فراهم گردد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امام(ره) زمینه های بروز استعدادها را فراهم می کردند، حتی در زمینه تربیت فرزندان خود نیز چنین سیره ای داشتند و به افراد میدان می دادند، اما اگر تشخیص می دادند انحرافی وجود دارد و افراد برخلاف مصالح انقلاب و اسلام حرکت می کنند تمام قد در برابر او می ایستادند.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما در برهه های مختلف چه قبل از انقلاب، چه حین انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این ویژگی(تکلیف مداری) را از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می بینیم و آرامشی هم که ایشان داشتند برخاسته از این بود که به قدرت لایزال الهی اطمینان و یقین داشتند.

وی اظهار داشت: حضرت روح الله(ره) هیچ گاه از مسائل مضطرب نمی شدند، در کشاکش مشکلات و حوادث همواره به دنبال این بودند که جامعه را نسبت به تکالیف، اهداف و ماموریت های شان آگاه سازند.

حجت الاسلام سقای بی ریا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موج بیداری اسلامی که کشورهای مختلف را دربرگرفته است، نقش امام را در این بیداری برجسته عنوان کرد و گفت: از ابتدای نهضت و انقلاب اسلامی خطاب ایشان به جمعیت و جغرافیای خاصی نبود.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خطابات امام در بیانات و سخنانشان کلی و جهت گیری های ایشان در جهت مقابله با نظام سلطه، استکبار و نفاق بود.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) با فساد در هر شکلی مخالفت و تمام مردم دنیا را نصیحت می کردند و صحبت های ایشان وجهه جهانی داشت و مختص جغرافیای خاصی نبود؛ مقام معظم رهبری هم فرمایشات شان این گونه است.

مسؤول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: امام، امت اسلامی را هدف قرار داده و به دنبال نجات آنها از چنگال ستمگران و مستکبران بودند و از ابتدا روی آن کار می کردند و از این رو وقتی مردم صدای انقلاب به آنها رسید این صدا در دنیا طنین انداز شد.

حجت الاسلام سقای بی ریا گفت: به برکت انفاس قدسیه امام راحل، مردم مسلمان دنیا امروز بیدار شده اند و از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند و خوشبختانه امواج حرکت انقلاب اسلامی ایران و ملت ما مرزها را درنوردیده است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات