۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۱۱۴
حجت الاسلام قرائتی:

روحانیت شیعه با هیچ کس عقد اخوت نبسته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قرائتی با بیان این‌که روحانیت شیعه با هیچ کس عقد اخوت نبسته است، تاکید کرد: سیاست امروز روحانیت همین است که اگر کسی از مرز توحید، وحی و ولایت خارج شد، مطرود است.
حجت‌الاسلام محسن قرائتي
حجت الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی بزرگ ائمه جماعات که روز گذشته در مسجد جواد الائمه اصفهان برگزار شد، با اشاره به نقش تفسیر قرآن در هدایت جامعه‌ گفت: در تفاسیری که گفته می شود باید مطالبی بیان شود که به درد مردم بخورد.

وی پرهیز از پرداختن به نقل اقوال مختلف، بیان مطالب غیر ضروری و استفاده حد‌اکثری از وقت مردم را ضروری دانست و افزود: در دوران کنونی باید بیشترین استفاده را از کمترین امکانات داشت.

حجت الاسلام قرائتی با ابراز خرسندی از برگزاری صد جلسه تفسیری در استان اصفهان ابراز داشت: باید افرادی که خوب تفسیر می‌گویند را به رسانه‌ها معرفی کرد یا نوار جلسات آنها را برای پخش به این رسانه ها داد.

وی اظهار داشت: باید از توان نیروهای جوان حوزه های علمیه که هنوز معمم نشده اند، نهایت استفاده را برد و در برخی از فعالیت های تبلیغی از آنها بهره جست.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر ضرورت پیش نمازی برای کودکان و نوجوانان بیان داشت: نباید گمان شود که پیشنمازی برای کودکان و نوجوانان تحقیر است.

وی استفاده از ظرفیت خانواده‌های روحانیون برای برنامه‌های تبلیغی را بسیار لازم دانست و خاطر‌نشان کرد: باید فرصتی برای تقویت مبانی دینی فرزندان روحانیون فراهم کرد و از آنها در مواجه با قشر جوان استفاده کرد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: توجه به کودکان و نوجوانان به ویژه ممتازان مدارس توسط ائمه جماعات و تفقد از آنها موجب می شود آینده‌سازان کشور ما نسبت به دین انگیزه و رغبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: باید تجربیات ائمه موفق مساجد جمع آوری و در اختیار دیگران قرار گیرد تا دیگران با بهره‌گیری از این تجربیات گام‌های بهتری را در زمینه جذب افراد به سمت مسجد داشته باشند.

این مبلغ دینی، بیان مسائل مورد نیاز مردم و بهره‌گیری از موعظه‌های قرآنی را موجب موفقیت در امر تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: هر چه از قرآن و آموزه‌های آن غفلت کنیم باعث خسران خواهد شد.

وی در ادامه به بحث های سیاسی روز اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ مخلوقی بالاتر از انسان و در بین انسان ها معصومین و در بین آنها پیامبر اسلام‌(ص) نیست؛ اما قرآن در آیات مختلف خطاب به‌ پیامبر (ص) می‌گوید اگر از مرز توحید، وحی و ولایت خارج شدی کار تو پوچ خواهد بود.

حجت الاسلام قرائتی با بیان این‌که روحانیت شیعه با هیچ کس عقد اخوت ندارد، تاکید کرد: سیاست امروز روحانیت همین است که اگر کسی از مرز توحید، وحی و ولایت خارج شد، مطرود است./965/پ202/س
ارسال نظرات