۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۲۹۳

فراخوان مقاله جایگاه علمی و معنوی امام باقر و امام صادق اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان مقاله با محوریت جایگاه علمی و معنوی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از سوی مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی بیان معرفت مشهد اعلام شد.
مقاله نويسي
حجت الاسلام پوربدخشان، مدیر اجرایی موسسه آموزشی ـ پژوهشی بیان معرفت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: هفتمین همایش از سلسه نشست های علمی ـ تحقیقی این مرکز، با محوریت جایگاه علمی و معنوی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که سلسله نشست های علمی این مرکز درباره ائمه اطهار(ع) در طول سال برگزار می‌شود، افزود: فراخوان مقالات هفتمین همایش که به مناسبت میلاد امام باقر(ع) آغاز شده است تا بیستم تیرماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: دیدگاه عالمان اهل سنت درباره مقام علمی و معنوی امام باقر و امام صادق(ع)، تعامل امام باقر و امام صادق(ع) با رهبران و اتباع سایر مذاهب، پیوند و ارتباط مذاهب اسلامی با مقام علمی امام باقر و امام صادق‌(ع)، راویان شیعه از شاگردان امام باقر و امام صادق(ع) در منابع اهل سنت، تفاوت دیدگاه های فقهی در فقه امام باقر و امام صادق (ع) و دیگر مذاهب و تلخیص کتاب امام صادق(ع) و مذاهب الاربعه( تالیف اسد حیدر) محورهای مقالات همایش را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام پوربدخشان با بیان این‌که این فراخوان ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان اعلام شده است، یادآور شد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را با رعایت اصول نگارشی که در کارگاه‌هایی در حاشیه فراخوان آموزش داده شده است، به همراه لوح فشرده به صورت حضوری و یا از طریق پست به نشانی مشهد، خیابان خسروی، سرشور 5، مجتمع بیت الرضا(ع) ارسال کنند.

مدیر اجرایی مؤسسه بیان معرفت با بیان اینکه از میان آثار رسیده 10 مقاله برتر برگزیده می شود، ابراز داشت: اختتامیه همایش علمی ـ تحقیقی جایگاه علمی و معنوی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) 26 تیرماه همزمان با نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی بیان معرفت که زیرمجموعه موسسه آموزشی آیت الله سیستانی به شمار می رود از شش سال پیش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و دوره های آموزشی ـ اعتقادی را با محوریت عقاید شیعه و سنت برگزار می کند./930/پ202/س
ارسال نظرات