۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۰۹۰
سال گذشته؛

‌150 دوره آموزشی ویژه مبلغان و مداحان در مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سال گذشته‌ 149 دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه معارف دینی با حضور مبلغان، مداحان و روحانیان مستقر استان برگزار شد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با استاندار مازندران به برخی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده ای را در عرصه تبلیغ و ترویج مبانی دینی درجامعه انجام داده است.

وی، شناسایی وتوانمند‌سازی مبلغان را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات در استان اعلام کرد و افزود: این طرح با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای مبلغان شهرستان مختلف استان صورت گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مداحان استان نیز شناسایی و ساماندهی شدند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان نیز از سوی این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام شکریان از برگزاری 149 دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه معارف دینی سال گذشته برای مبلغان، مداحان و روحانیان مستقر استان خبر داد و بیان داشت: این سازمان امسال نیز آمادگی دارد در حوزه های دینی به ویژه مهدویت دوره‌های آموزشی را با حضور اساتید مجرب برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند.

وی به برگزاری 420 گفتمان دینی سال گذشته در مدارس مازندران اشاره کرد و افزود: این گفتمان‌ها با حضور گسترده دانش‌آموزان و با موضوعاتی نظیر مهدویت، نحله‌های انحرافی، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب و موضوعات تقویمی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری کنگره گفتمان مهدویت امسال در استان خبر داد و گفت: این کنگره همزمان با ایام نیمه شعبان در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هم اکنون در حال حال تدوین فراخوان مقاله فرهنگی گفتمان مهدویت در استان هستیم، ادامه داد: در این کنگره شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری 29 نمایشگاه فرهنگی امسال در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات توسعه فعالیت‌های دینی وفرهنگی در سطح شهرستان ها است و به همین دلیل برگزاری رویدادهای فرهنگی در استان را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به فعالیت سه دبیرستان علوم ومعارف اسلامی(صدرا) در استان خبر داد و گفت: به زودی دو دبیرستان دیگر در شهرستان ساری و نیز یکی از شهرهای غرب استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت های صورت گرفته دردر سایت تبیان مازندران اشاره کرد و با بیان این که از ابتدای آغاز به کار این سایت تاکنون پنج میلیون نفر از این سایت بازدید کردند، گفت: به زودی شعبه غرب استان این سایت افتتاح خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات