۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۱۶۶

برگزیدگان جشنواره کوچک دعا در اسکو معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دومین جشنواره «دست‌های کوچک دعا» ویژه شهرستان اسکو در محل کانون فجر این شهر برگزار شد.
دعا و نيايش
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، در این آیین 14 نفر از کودکان و نوجوانان اسکویی به عنوان نفرات برتر این جشنواره لوح و هدایای این جشنواره را دریافت کردند.

در این مراسم که به همت فرمانداری شهرستان اسکو و حوزه هنری آذربایحان شرقی برگزار شد، مسئولان شهرستان اسکو، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نیز حضور داشتند.

فرماندار شهرستان اسکو در آیین اختتامیه دومین جشنواره دست‌های کوچک دعا اسکو توسعه فرهنگی را پراهمیت‌ترین بخش توسعه یک کشور دانست و گفت: توسعه فرهنگی بسیار پراهمیت­تر و ضروری­تر از توسعه‌های عمرانی است و در کنار توسعه فرهنگی سایر ابعاد توسعه‌ای سرعت بیشتری می‌یابند.

یونس فاتح کودکان را آینه تمام‌نمای فرهنگ جامعه دانست و تصریح کرد: فرهنگ از نیاکانمان به نسل کنونی و از ما به نسل آینده منتقل می‌شود و کوچک‌ترین کم‌کاری در این روند آسیب‌های جبران‌ناپذیر را موجب خواهد شد.

وی کودکان را میراث فرهنگی زنده نامید و گفت: فرهنگ و تمدن آینده با تربیت درست کودکان قامتی استوار و خلل‌ناپذیر خواهد یافت.

فرماندار اسکو عنوان کرد: دست‌های کوچک دعا مبین پاکی‌ها و اخلاق‌مداری در جامعه است و با مروری در دنیای کودکان نشاط و شادابی حاکم بر دنیای آنها به انسان منتقل می‌شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه دومین جشنواره دست‌های کوچک دعا ویژه شهرستان اسکو جشنواره دست‌های کوچک دعا را بستری برای سنجش نیازها و مطالعه دنیای کودکان ارزیابی کرد.

شهرام خدایی گفت: روستا مظهر پاکی است و نیازها و خواسته‌های قلبی کودکان روستایی به واسطه جشنواره دست‌های کوچک دعا جمع‌بندی و در دسترس مسئولان قرار می‌گیرد.

وی جشنواره دست‌های کوچک دعا را در راستای اهمیت بخشی به جایگاه دعا، نیایش و معنویت در جامعه دانست و اضافه کرد: تبلور دعا و نیایش در ذهن پاک کودکان به ویژه کودکان شهرستانی و روستایی، شهرها و روستاها را از آلودگی مصون می­دارد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه رفیع کودکان و ذهن کاوشگرانه آنان متذکر شد: جشنواره دست‌های کوچک دعا نشان دهنده بزرگواری و بزرگ منشی کودکان کوچک در قالب دعاهای بزرگ است.

خدایی راه‌ حل مشکلات جامعه بشری را پناه بردن به دامن معنویت دانست و متذکر شد: بشر امروز اگر برای معنویت و ایمان جایگاهی در زندگی خود قائل شود صلح، آرامش و زیبایی جهان را فرا خواهد گرفت./935/د103/س
ارسال نظرات