نهادهای تبلیغی نقش خود را به درستی ایفا نکردهاند

حجتالاسلام تقی قرائتی، مسؤول مؤسسه مسجد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه ارزش تبلیغ هدفدار بودن آن است، خواستار ورود حوزویان زبده در امر تبلیغ شد و گفت: اشتباه گرفتن موضوعی یا جابجا کردن لفظ یک مأموریت سبب از بین رفتن جریانی به وسیله خودش میشود.
وی بر برنامهریزی تبلیغ در راستای هدف مشخص تأکید کرد و افزود: وقتی نتیجه منفی از فعالیتهای نهادهای تبلیغی حاصل میشود، به آن سبب است که تبلیغ به درستی معنا نشده و براساس اهداف مشخص شده به پیش نرفته است.
مسؤول مؤسسه مسجد با بیان اینکه نهادهای تبلیغاتی، سازمانهای ترویج و اطلاعرسانی هستند نه سازمان تبلیغی گفت: بذر در سازمانهای تبلیغی به خوبی پاشیده شده و رسیدگی هم میشود، اما کسی از محصول آن سخن نمیگوید.
وی فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی را مناسب ندانست و ادامه داد: از زمان تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نزدیک به بیست ارگان تبلیغی دیگر تأسیس شده است؛ چراکه سازمان تبلیغات به خوبی نتوانسته از عهده وظیفه خود برآید و البته نهادهای تبلیغی دیگر هم نقش خود را به درستی ایفا نکردهاند.
حجتالاسلام قرائتی با اشاره به ضرورت بازنگری و تجمیع نهادهای تبلیغی، خواستار ارائه گزارشی از نتیجه کار هر نهاد شد و گفت: نهادهای تبلیغی با ارائه گزارشی مناسب از فعالیتهای تبلیغی خود، به بازنگری این فعالیتها بپردازند.
وی همچنین پیرامون درسهای متداول حوزههای علمیه، آن را پاسخگوی نیازهای علمی مبلغان ندانست و با تأکید بر هویتشناسی مناسب در این زمینه گفت: متون حوزه براساس برنامه پیش از انقلاب به صورت پژوهشی و تبلیغی تنظیم شده است، اما امروز با تشکیل حکومت اسلامی، هر روز باید کار اجرایی انجام شود.
مسؤول مؤسسه مسجد نقش فهم دین در تبلیغ دین را مهم خواند و با ارائه تعریفی از دینداری و دیندانی، گفت: در گذشته افراد دیندار برای دیندان شدن وارد حوزههای علمیه میشدند، اما امروز دینداری روز به روز ضعیفتر میشود. /920/ت302/ع