۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۸۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نسل جوان جامعه تشنه معارف ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، نسل جوان جامعه را تشنه معارف ناب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی زمینه انتقال اندیشه های دینی را در نسل جوان فراهم می کند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع مدیران دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی استان، گسترش این مدارس را یکی از برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و گفت: تقویت و حمایت از این‌گونه مدارس از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

وی، پرورش نیروهای متعهد و متخصص را از اهداف مهم تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی دانست و با ‌مهم‌ ارزیابی‌کردن فعالیت دبیرستان های علوم و معارف اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی انقلابی الهی است که سرمایه آن قرآن و عترت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که نسل جوان امروز با سی سال گذشته تفاوت دارند، گفت: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پرورش نیروهای متخصص و متعهد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اهداف نظام و تربیت و پرورش نیروهای متخصص و متعهد، اقدام به راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت سه دبیرستان علوم و معارف اسلامی درشهرهای استان گفت: در حال حاضر سه دبیرستان در شهرهای بابل و چالوس به فعالیت های آموزشی مشغول هستند.

وی با بیان این که تربیت دینی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مورد توجه در دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که در این گونه مدارس پرورش داده می‌شوند باید از نظر علمی و اخلاقی‌ سرآمد همه در کشور قرار گیرند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که ارتقای دانش اسلامی و تربیت دینی همواره در مدارس علوم و معارف اسلامی مورد توجه بوده است، ادامه داد: مدارس علوم و معارف اسلامی، بستری برای تربیت مدیران کلان نظام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به برنامه‌های جانبی و فوق برنامه مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: دروس تربیتی، پرورشی و اردوها از فعالیت‌های جنبی مدارس علوم و معارف اسلامی است.

وی با اشاره به این که کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن و کلاس‌های آشنایی با متون اسلامی، فقه و اصول از دیگر کلاس‌های فوق برنامه این مدارس است، ادامه داد: دانش‌آموزان با شرکت در این کلاس‌ها، آگاهی دینی خود را افزایش می‌دهند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به هجمه گسترده غرب علیه اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی باید در برابر این هجمه ها واکسینه شود، تصریح کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی زمینه تربیت اسلامی نسل جوان را فراهم می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، ترویج معارف دینی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان را بهترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی نظام سلطه دانست و گفت: نباید در برابر ترویج اندیشه های انحرافی غرب منفعلانه عمل کنیم.

وی، نسل جوان جامعه را تشنه معارف ناب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی زمینه انتقال اندیشه‌های دینی را در نسل جوان فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه این جلسه افزود: وجود برنامه‌های محتوایی حاکم در دبیرستان صدرا و شاخص‌هایی که برای عوامل اجرایی مد نظر مدیریت این دبیرستان است می‌تواند به فرایند ادامه حمایت از این دبیرستان کمک بیشتری کند؛ از این رو سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری حوزه های علمیه می توانند در این زمینه کمک کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات