۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۹۴۸

پوشش سخنان سید حسن نصرالله در رسانه های عربی

خبرگزاری رسا ـ اغلب روزنامه ها و خبرگزاری های کشورهای عربی، صبح امروز به پوشش و تحلیل سخنرانی شب گذشته دبیرکل حزب الله لبنان پرداختند.
سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، بسیاری از روزنامه ها و خبرگزاری های کشورهای عربی، صبح امروز به پوشش سخنان شب گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان درباره کیفرخواست دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق این کشور پرداختند.

شبکه الجزیره ضمن پوشش بخش هایی از سخنان سید حسن نصرالله تاکید کرد که دبیرکل حزب الله لبنان، داخواست دادگاه رفیق حریری را رد کرد و اجازه بازداشت متهمان را نخواهد داد.

روزنامه الجریده کویت نیز اظهار داشت که سید حسن نصرالله به هیچ وجه رای این دادگاه که به نظر وی، اسرائیلی – آمریکایی است را نمی پذیرد.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تلویزیونی که از شبکه المنار پخش شد درباره دادخواست دادگاه ترور رفیق حریری سخن گفت و با فاسد و وابسته به اسرائیل خواندن دادگاه، تاکید کرد به هیچ وجه 4 عضو حزب الله را که بر اساس رای دادگاه متهم شناخته شده اند را تحویل نخواهد داد.

روزنامه عکاظ عربستان هم به بررسی بخشی های کوتاهی از سخنان حسن نصرالله پرداخت.

اما شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به خاندان آل سعود که مدعی حرفه ای و بی طرف بودن است بخش های مربوط به ارائه مدارک و اسناد مربوط به اثبات سیاسی کاری دادگاه ترور حریری را سانسور کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات