۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۲۸۷
امام جمعه خوی:

بیدارى اسلامى با پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به نتیجه می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه خوی با اشاره به مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: پیروی از مواضع و اجرای رهنمودهای ولی امر مسلمین، تنها راه رهایی مسلمانان از قید و بند حکومت‌های استبدادی است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه خوی به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه شهرستان خوی پرداخت و گفت: حوزه علمیه خوی سابقه 800 ساله دارد و تاکنون صدها شخصیت علمی به عنوان فقیه، مفسر قرآن، شارح نهج البلاغه، فیلسوف، ادیب و مبلغ دینی از این حوزه کهن برخاسته‌اند.

رییس حوزه‌های علمیه در ادامه گفت: در حال حاضر 450 نفر طلبه خواهر و برادر تا پایه 9 در حوزه‌های علمیه این شهرستان مشغول به تحصیل علوم و معارف دینی هستند.

وی از حوزه علمیه خوی در طول تاریخ به عنوان یکی از پایگاه های علمی قوی شیعه در منطقه آذربایجان یاد کرد که بعضی از کشورهای همسایه را نیز تغذیه علمی می کرد و از مردم و مسئولان درخواست کرد برای تکمیل ساختمان حوزه جدید همکاری کنند.

تقدیر ‌از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی

امام جمعه خوی در ادامه با یادآوری اهمیت عفاف و حجاب در جامعه و اعلان حمایت از طرح «‌ارتقای امنیت اجتماعی» نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: متأسفانه مواضع سطحی و اظهارات نسنجیده بعضی از مسؤولان در گسترش بی عفتی‌ها، ناهنجاری‌ها و حرمت شکنی‌های اراذل و اوباش نقش مؤثر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات و مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند‌ «جوهره بیدارى اسلامى در کشورهاى منطقه، حرکت ضدصهیونیستى و ضد آمریکایى است و بیدارى اسلامى در منطقه به برکت انقلاب اسلامى قطعاً به نتیجه خواهد رسید.» تصریح کرد: پیروی از مواضع رهبری و اجرای فرامین ولی امر مسلمین در عصر غیبت تنها راه رهایی مسلمانان از قید و بند استعمارگران و حکومت های استبدادی است.

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به موضوع دادگاه حریری و با حمایت از مواضع سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان اظهار داشت: این اوج انحطاط است که هر روز مسلمانان بی گناه عراقی، افغانی و پاکستانی به وسیله نیروهای مزدور و اشغالگر آمریکایی و غربی قتل عام می شوند و کسی از محاکمه و تشکیل دادگاه برای قاتلین آنان حرف نمی زند در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل برای حریری که خودشان کشته اند اشک تمساح می ریزند و یک روز سوریه و روز دیگر حزب الله را متهم به قتل می کنند.

عدالت اجتماعی نقش اساسی در توسعه اقتصادی جامعه دارد

خطیب نمازجمعه خوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع جهاد اقتصادی از دیدگاه قرآن تصریح کرد: اجرای عدالت اجتماعی نقش اساسی در توسعه اقتصادی جامعه دارد لذا از جمله موضوعاتی که ضرورت دارد مسؤولان نظام و توده مردم در سال جهاد اقتصادی مورد توجه قرار بدهند رعایت و به کارگیری عدالت اقتصادی است.

وی خاطر‌نشان کرد: از احادیث و روایات استفاده می‌شود، زمین با اجرای عدالت احیا‌ می‌شود و سود گسترش عدالت در جامعه به مراتب بیشتر از 40 روز بارندگی است.

رییس حوزه‌های علمیه در پایان با توضیح جمله‌«‌وَ مَعادِنِ حِکْمَةِ الله‌» از زیارت جامعه کبیره به روایتی از امام باقر(ع) اشاره کرد که می‌فرماید‌«‌بشر هرکجا می خواهد برود، دانش حق فقط نزد آل محمد‌(ص) است.»/938/پ202/س
ارسال نظرات