۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۸۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناخت مناسب انتظار راهکار نهادینه سازی فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت، ترویج فرهنگ انتظار را یکی از محور ترین رسالت های جامعه اسلامی دانست و گفت: همه متولیان دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باید در این جهت گام بردارند.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند. 

حجت الاسلام شکریان مشکلات جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت در در سطح جهان همه مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر را مرتفع خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد. 

حجت الاسلام شکریان، خدا محوری، دین محوری وعدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است. 

وی با بیان این که در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن واهداف آن باشد، خاطرنشان کرد: انسان هایی که در چنین جامعه ای زندگی می کنند، افرادی با تفکر و اندیشه های متعالی و الهی هستند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که ارزش های مهدوی باید به گونه ای تأثیر گذار در سطح جامعه نهادینه شود، بیان داشت: ترویج ونهادینه کردن این ارزش ها می تواند درتبیین صحیح فرهنگ مهدویت درجامعه تأثیرگذار باشد. 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به تلاش گسترده دشمنان اسلام به منظور انحراف در اندیشه متعالی مهدویت اشاره کرد و  با تأکید براین که راه کار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از جانب دیگر موجب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند که این مسأله با برگزاری همایش های تخصصی باید نهادینه شود.

وی با بیان این که نهادینه شدن اندیشه مهدویت درجامعه سبب رشد و بالندگی آن در حوزه های مختلف می شود، گفت: متأسفانه عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی جامعه ناشی از عدم توجه مناسب به اندیشه های والای مهدوی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مهدویت موضوع بسیار مهمی در فرهنگ دینی ما است، گفت: در این خصوص روایات زیاد و اخبار متعددی در حد تواتر در مورد امام زمان (عج) از ناحیه پیامبر (ص) و سایر معصومین (ع) بیان شده است که اهمیت آن را دو چندان می کند.

حجت الاسلام شکریان، اندبشه انتظار و مهدویت را یکی از اصول اصیل اسلامی دانست و با بیان این که برخی ها با حمایت های دشمنان در تلاش هستند این اندیشه متعالی را تضعیف کنند،گفت: ترویج خرافه، بدعت و عرفان های دروغین در جهت کمرنگ کردن اندیشه مهدویت صورت می گیرد./950/ت302/ع

ارسال نظرات