۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۹۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

عقل و اندیشه بشر در عصر امام مهدی‌ ارتقا می‌‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: عقول بشر در عصر امام مهدی(ع) رشد می کند، اندیشه‌ها تعالی می یابد، یعنی با تعالی عقول، موانع ارتباط‌های روحی و معنوی هم از میان برداشته می‌شود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شناخت و معرفت را یکی از وظایف مهم شیعیان نسبت به حضرت مهدی‌(عج) دانست و گفت: وقتی حضرت مهدی‌(عج) را بشناسیم و به صفات و خصوصیات آن حضرت آشنا شویم بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان می‌پردازیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وقتی شناخت حاصل شود، دیگر امام زمان(عج) خود را از یاد نمی‌بریم و هر گاه از آن حضرت یاد می‌کنیم فقط یک نام در ذهن ما نقش نمی‌بندد بلکه یک شخصیت کامل با صفات عالیه مجسم می‌گردد که حتی نام و القاب ایشان الگو دهنده به شیعیان خواهد بود. 

وی اضافه کرد: وظیفه شیعه منتظر، خود‌سازی برای اساس معیارهای اصلی است، نسان وقتی مهذب گردید شایسته خدمت به حضرت امام زمان می‌گردد. 

وی اظهار داشت: از ویژگی‌های منتظران است که در اصلاح جامعه کوشا باشند و به وسیله انجام امر به معروف و نهی از منکر زمینه فرج حضرتش را فراهم آورند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی افزود: امام صادق‌(‌ع) فرمودند‌‌ هر کسی که دوست می دارد از اصحاب قائم باشد باید منتظر باشد پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم بپاخیزد، پاداش او همچون پاداش کسی خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است.

وی در ادامه افزود: برخی تصور می‌کنند دوران ظهور و تأسیس حکومت بر اساس قرآن و سنت، نافی عقل است این در حالی است عقول بشر در عصر امام مهدی(ع) رشد می کند، چرا که در یک فضای آرام، که حق و عدالت حاکم است، اندیشه ها تعالی می یابد، یعنی با تعالی عقول، موانع ارتباط های روحی و معنوی هم از میان برداشته می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: حکومت آرمانی دوران پس از ظهور، حکومت عادلانه است، این به آن معنا نیست که هیچ کس تخلف نکند، اما چون عدالت قائم است، خطا پنهان نمی ماند، مردم آن دوران تحت تأثیر حاکم خدا محور و عدالت پرور، بدی در میان آنان شایع نیست.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی افزود: با فضیلت‌ترین عمل‌ها انتظار فرج است، همچنین تمسک جستن به ولایت اهل بیت، تهذیب نفس و اصلاح فردی، اصلاح اجتماعی، آمادگی نظامی برای ظهور و به یاد امام زمان(عج) بودن از دیگر وظایف منتظران منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است.

وی، تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج را عامل اصلی تحریف فرهنگ مهدویت دانست و افزود: باید منتظران واقعی امام زمان(عج ) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند. 

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و همان فرهنگ دین است و همان‌گونه که انتقال ارزش‌های دینی بدون ظرافت‌های خاص خود، ممکن نیست، انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی‌(عج‌) نیز ضرورتی انکار‌ناپذیر است. 

وی، نهادینه کردن فرهنگ مهدویت و ایجاد تحول در اندیشه منتظران امام زمان‌(عج) در جامعه را نیازمند سرمایه‌گذاری کلان و برنامه‌های فرهنگی غنی دانست و افزود: در این راستا باید برنامه‌ریزی های مناسبی جهت نهادینه کردن فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه صورت گیرد./950/ت302/س
ارسال نظرات