۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۲۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

منتظران واقعی در مسیر اهداف ظهور گام بر می‌دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) از وظایف اجتماعی منتظران حضرت است، منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می‌توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان روز گذشته در مراسم برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی نگین پنهان با موضوع « زندگی امام زمان (عج) » در رشت با تبریک اعیاد شعبانیه به فلسفه ظهور اشاره کرد و گفت: در ایام نیمه شعبان باید از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد و نسل جوان را با ویژگی و شخصیت بزرگان دین بیشتر آشنا تا از فضایل این روز بهره مند شوند.

وی یکی از مهم ترین وظایف شیعه منتظر صاحب الزمان ‌(عج) را خود سازی براساس معیارها و مؤلفه های انتظار دانست و افزود: شناخت امام زمان ‌(عج) یکی از اهم وظایف مسلمانان است زیرا وقتی او را بشناسیم و به صفات و خصوصیات آن حضرت آشنا شویم بهتر به وظایف خود به عنوان یک مسلمان می‌پردازیم.

حجت الاسلام یاری با بیان این که اگر امر ظهور و فرج برای زندگی ما انسان ها قابل درک شود، دیگر نام مبارک امامان را فقط برای رفع احتیاجات خود بر زبان نمی آوریم، گفت: با شناخت و تبعیت از فرامین امام می توانیم زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

وی در تبیین مسأله مهدویت و ظهور امام عصر(عج) گفت: باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود و روایت از پیامبر اکرم‌(ص) است که می‌فرمایند: «هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان افزود: معنای انتظار این نیست که یک گوشه بنشینیم تا زمان ظهور فرا رسد، بلکه در فرهنگ انتظار تحرک، پویایی و ظلم ستیزی حرف اول را می زند و منتظران واقعی کسانی هستند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی‌(عج) باشند.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) از وظایف اجتماعی منتظران حضرت است، منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می‌توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه گذاری خود را برای تضعیف معارف مهدویت به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت نسل جوان جامعه را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسینه کنیم.

حجت الاسلام یاری، پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد.

وی با بیان این که دشمنان اسلام امروز فرهنگ اصیل اسلامی ما را هدف تهاجم های خود قرار داده‌اند، گفت: برای مقابله با این تهاجم‌های گسترده باید به دنبال ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی باشیم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با اشاره به اینکه همه تلاش دشمن بر این است که باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان را خدشه دار کنند، اجرای برنامه های مدون دینی و فرهنگی در سطح جامعه را اثر گذار دانست./950/پ202/ص
ارسال نظرات