۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۳۴۲
عضو خبرگان رهبری:

مبلغان از ورود تفکرات انحرافی جریان های سیاسی در مجالس مذهبی جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر هوشیاری روحانیان از نفوذ برخی تفکرات غلط جریان های سیاسی در مجالس مذهبی گفت: خط سیاسی روحانیت و طلاب بایستی همسو با خط ولایت فقیه باشد، در غیر این صورت گمراهی و انحراف به دنبال خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب، روحانیان و اساتید مدارس علمیه شهرستان مراغه اظهار داشت: روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان بایستی با شناسایی شبهات روز و مواضع دشمن در جنگ نرم، نسبت به خنثی کردن توطئه های نظام سلطه اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به شبهات روزافزون و القائی دشمنان اسلام گفت: در ماه مبارک رمضان بایستی منابر از محتوا و کیفیت لازم برخوردار باشند که این مسأله نیازمند مطالعات گسترده و به روز روحانیت است.

وی افزود: چه بسا افرادی در جامعه زندگی می کنند که فقط در این ماه مبارک در مساجد حضور می یابند، از این رو روحانیان باید غنای لازم را در سخنرانی های خود داشته و عامل جاذبه ای برای حضور افراد در ماه های پس از رمضان در مساجد باشند.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: سخنرانی های ماه مبارک رمضان ممکن است نوعی جرقه در اذهان عده ای که کمتر در مساجد حضور می یابند، ایجاد کند از این رو نباید نقش سخنرانی های منبری را کوچک شمرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با انتقاد از برخی روش های نادرست تبلیغی میان روحانیان منبری تاکید کرد: در کدام اصول تبلیغ آمده که باید روحانی مطالب را از حفظ گفته و یا نباید در منبر از روی کتاب سخنرانی کرد، بایستی با نقل منبع و سند مردم را به دین خدا راهنمایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سخنرانی های ماه مبارک رمضان از حساسیت خاصی برخوردار است، روحانیون باید ضمن مخاطب شناسی، زمان سخنرانی های خود را نیز کوتاه و مفید کنند، البته اگر محتوای سخنرانی ها با روان شناسی مخاطبان همراه باشد، تاثیرگذاری به مراتب عمیق تر و ماندگارتری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هوشیاری روحانیان از نفوذ برخی تفکرات غلط جریان های سیاسی در مجالس مذهبی گفت: خط سیاسی روحانیت و طلاب بایستی همسو با خط ولایت فقیه باشد، در غیر این صورت گمراهی و انحراف به دنبال خواهد بود.

امام جمعه مراغه در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تعالی و تقرب به درگاه ربوبی دانست و اظهار داشت: نباید عده ای سودجو این ایام بافضیلت را فرصتی برای اهداف منفعت طلبانه خود قلمداد کنند، دولت و بازرسان بایستی به مقابله با اقدامات این‌گونه افراد بپردازند./935/پ202/س
ارسال نظرات