۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۸۴۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه ایلام؛

ساخت پانزده خانه عالم در استان ایلام ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه ایلام با اشاره به فعالیت مبلغان دینی، ساخت پانزده خانه عالم را در استان ایلام ضروری دانست.
خانه عالم


حجت‌الاسلام منصور جابری‌نژاد، معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت مبلغان دینی، ساخت پانزده خانه عالم را در استان ایلام ضروری دانست.

وی در ادامه با بیان این‌که خانه عالم ساخته شده در استان به اندازه نیروهای هجرت بلند مدت است که تاکنون اعزام شده‌اند، افزود: امکانات اندک تبلیغی استان پاسخ‌گوی مبلغانی که با خانواده برای تبلیغ اعزام می‌شوند نیست.

حجت‌الاسلام جابری‌نژاد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تبلیغی در استان ایلام، از اعزام چهل مبلغ دینی در طرح اوقات فراغت تابستانی خبر داد و گفت: 20 مبلغ از معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و 20 مبلغ هم از روحانیان مستقر در استان به مناطق مختلف اعزام شدند.

وی برگزاری کلاس‌های عقیدتی، قرآن، اخلاق، ارتباط با خانواده شهدا، برپایی مراسم ویژه در اعیاد مختلف را از جمله فعالیت‌های این گروه تبلیغی عنوان کرد و از اعزام 50 مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه ایلام اظهار داشت: از 50 مبلغی که در ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد، 30 مبلغ از قم و 20 مبلغ از حوزه علمیه صاحب‌الزمان ایلام هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و برگزاری مراسم ویژه این شبها اظهار داشت: مردم ولایتمدار استان ایلام در روز شهادت امام علی‌(ع)، به صورت دسته جمعی و در دسته‌های سینه‌زنی تا مساجد حرکت کرده و به نوحه‌خوانی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام جابری‌نژاد با بیان این‌که صد در صد مردم ایلام شیعه هستند، اما تنها 35 روحانی بلند مدت در این استان حضور دارند، گفت: متأسفانه به سبب محرومیت استان، مبلغان کمتری به امر تبلیغ دین در آن می‌پردازند که این امر نیازمند توجه مسؤولان است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت فرقه‌های انحرافی مانند دراویش، آن را یکی از مشکلات تبلیغی در استان ایلام عنوان و اظهار کرد: حضور مبلغان دینی خنثی کننده فعالیت گسترده‌ دراویش در منطقه چشمه شیرین و جذب نیرو از سوی این فرقه ضاله است.

معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه ایلام در پایان سخنان خود به عوامل موفقیت یک روحانی در فرایند تبلیغ اشاره کرد و حضور مبلغ با خانواده و شرکت در برگزاری دوره‌های آموزشی پودمانی تبلیغ را از جمله این عوامل برشمرد. /920/ت3
02/ع

ارسال نظرات