۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۸۶۴
با هدف نشاط افزایی دینی در جامعه؛

طرح «عمو روحانی» در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی ـ آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای موفق طرح ابتکاری «عمو روحانی» در قالب کاروان دین، نشاط، زندگی در روستاهای این استان خبر داد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام جودکی، معاون فرهنگی ـ آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از اجرای موفق طرح ابتکاری اوقات فراغت این سازمان خبر داد و گفت: امسال تلاش کردیم برنامه اوقات فراغتی ویژه با طرح بسیار دقیق و هدفمند را در عرصه اوقات فراغت اجرا شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که یکی از مشکلات جامعه ما مسائل روحی و رفتاری است، نشاط افزایی اهمیت بسیاری دارد واز سوی دیگر چون جامعه دین مدار است، نشاط افزایی در آن نیز می بایست مبتنی بر دین باشد از این رو بر آن شدیم تا با بهره گیری از ظرفیت مبلغان مجرب، برمبنای دین برای نشاط افزایی زندگی جامعه طرحریزی داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس و پس از کارشناسی های بسیار دقیق، کاروان دین، نشاط، زندگی متشکل از روحانیان توانمند در عرصه تبلیغ کودک ونوجوان در 140 روستای استان حضوریافته و در هر روستا بین 100 تا 120 دقیقه برنامه های جذابی ارائه کردند که نه تنها با استقبال کودکان مواجه شد بلکه استقبال پرشور اقشار مختلف را نیز به همراه داشت.

حجت الاسلام جودکی با اشاره به طراحی جذاب مینی بوس و دکور صحنه اجرای برنامه، اجرای مسابقات کتبی و شفاهی و دیجیتال به صورت جذاب و جریان سازی و نشاط و تحرک سالم را از ویژگی های این طرح عنوان و تصریح کرد: طرح دین، نشاط، زندگی که در برخی روستاها بیش از 2500 مخاطب داشت، با مدل عمو روحانی در راستای ایجاد صمیمیت و انس و الفت کودکان و نوجوانان با روحانیت اجرا می شود.

معاون فرهنگی ـ آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اجرای این طرح را مقدمه آموزش تخصصی تبلیغ کودک ونوجوان دانست و گفت: برنامه اصلی اوقات فراغت سازمان با عنوان هسته های فرهنگی جوان همه ساله اجرا می شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی 400 هسته فرهنگی جوان، تکمیل شناسنامه فرهنگی ـ اجتماعی مناطق مختلف استان را از مزایای این طرح برشمرد و افزود: در این طرح، ضمن شناخت توانمندی‌های منطقه، آسیب‌ها، نقاط ضعف و مشکلات فرهنگی ـ اجتماعی نیز رفع می شود. همچنین در مرحله دوم، طرح اجرایی برای برطرف کردن آسیب ها یا قوت بخشیدن به توانمندی‌ها با حضور کارشناس مشاور مجرب انجام می‌شود.

حجت الاسلام جودکی با اشاره به عضویت 5 نفر در هر هسته و معرفی برترین های طرح در هر سال، تحت عنوان برترین های هسته های فرهنگی جوان، ابراز داشت: در اجرای طرح یادشده علاوه بر این‌که اداره کل تبلیغات سعی در جهت‌دهی و تأمین محدود مالی دارد، سایر سازمان‌های نیز با محوریت روحانی اعزامی به روستا و مسؤولان روستا مساعدت می‌کنند.

معاون فرهنگی ـ آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح هسته های فرهنگی جوان، ضمن زمینه سازی جهت کادرسازی و پرورش نخبگان فرهنگی هر روستا، با رفع آسیب ها مانع مهاجرت از روستا می شود و ظرفیت فرهنگی ای ایجاد می کند که در رمضان شدت می گیرد.

وی یادآور شد: این طرح، در واقع طرح اوقات فراغت مستمر است که زمینه ارتباطی و شبکه سازی فرهنگی را نیز فراهم می‌کند.‌/930/پ202/س

ارسال نظرات