۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۹۸۰
از سوی حوزه علمیه آذربایجان شرقی؛

کتاب ‌آموزش نماز ویژه مسلمانان ترک‌زبان در حال ترجمه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی از تدوین فصلنامه‌ تبلیغ در این معاونت و ترجمه کتاب آموزش نماز برای مسلمانان ترک‌زبان خبر داد.
حجت الاسلام ميکائيل صفايي، معاون تبليغ و آموزش هاي کاربردي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي حجت الاسلام ميکائيل صفايي، معاون تبليغ و آموزش هاي کاربردي مرکز مديريت حوزه هاي علميه آذربايجان شرقي


حجت‌الاسلام میکائیل صفایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از اعزام 450 مبلغ دینی به نقاط مختلف این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با بیان این‌که در طول سال 170 مبلغ طرح هجرت بلند مدت در استان آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این اعزام‌ها به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود به طوری که ایام فاطمیه اول 150 مبلغ و فاطمیه دوم 200 مبلغ به سراسر استان اعزام شدند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فعالیت فرقه‌های انحرافی در این استان از برگزاری همایش نقد عرفان‌های نوظهور با حضور 200 مبلغ طرح هجرت و اساتیدی از معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم به مدت سه روز خبر داد.

وی همچنین گفت: برگزاری گردهمایی معاونان تبلیغ شهرستان‌ها با هدف ساماندهی هرچه بهتر امر تبلیغ و بررسی اعزام تابستان و ماه مبارک رمضان در 25 فروردین و خردادماه از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی بود.

حجت‌الاسلام صفایی همچنین تشکیل شورای هجرت در استان‌ با عضویت امام جمعه و مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون تبلیغ شهرستان‌ها و مدیرکل اوقاف و امور خیریه را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد.

وی از اعزام مبلغ در تابستان امسال ابراز نارضایتی کرد و افزود: امسال متأسفانه به سبب کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبار کافی، تنها 250 مبلغ از قم و 100 مبلغ از استان اعزام شدند که در مقایسه با اعزام 600 مبلغ سال گذشته بسیار اندک است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان امسال 450 مبلغ به نقاط مختلف آذربایجان شرقی اعزام ‌شدند، گفت: در کنار این مبلغان، 60 مبلغ از حوزه علمیه سفیران هدایت حضور دارند.

وی اظهار داشت: مبلغانی که از حوزه علمیه سفیران هدایت اعزام شده‌اند، طلاب غیر معمم هستند که برای اداره کلاس‌های قرآن و احکام در کنار روحانی حضور دارند و البته پیش از آن نیز 30 مبلغ به عنوان مبلغ‌یار برای فعالیت‌های تابستانی اعزام شده بودند.

حجت‌الاسلام صفایی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی، از تدوین فصلنامه‌ تبلیغ در این معاونت و ترجمه کتاب آموزش نماز برای مسلمانان ترک‌زبان خبر داد و گفت: این کتاب حاصل فعالیت تبلیغی مبلغان دین در چند کشور مانند آلمان و ترکیه است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات