۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۲۸۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

انتقال پیام‌های الهی اساس گفتار مبلغان دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که اساس گفتار مبلغان دینی را باید کلام الهی تشکیل دهد، افزود: مردم باید بفهمند که آنچه مبلغ می گوید حرف خدا است و در این صورت است که تبلیغ احکام اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از مبلغان دینی به عنوان مروجان پیام‌های الهی در جامعه نام برد و گفت: هدف مبلغان رساندن پیام‌هایی است که از طریق انبیا‌ و اولیا‌‌ به ویژه پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که اساس گفتار مبلغان دینی را باید کلام الهی تشکیل دهد، افزود: مردم باید بفهمند که آنچه مبلغ می گوید حرف خدا است و در این صورت است که تبلیغ احکام اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام یاری با بیان این که تنها سخن گفتن هدف تبلیغی را به مخاطب منتقل نخواهد کرد، ادامه داد: یک مبلغ دین باید انتقال دهنده پیام های دینی و الهی به مخاطب خود باشد.

وی با اشاره به این که یک مبلغ که حامل انتقال پیام الهی به مردم است آن را کم و زیاد نمی کنند و واقعیت ها را بیان می کند، خاطرنشان کرد: منابر مبلغان دینی باید پر محتوا باشد و این محتوا با مطالعه و تقویت اطلاعات تبلیغی کامل خواهد شد.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

حجت الاسلام یاری، ماه مبارک رمضان را فرصت تبلیغی مناسبی برای مبلغان به منظور رسیدن به اهداف عرصه تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغان باید از این فرصت به وجود آمده در جهت ترویج معارف ناب دینی در جامعه تلاش کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود از اصلاح ساختار تبلیغی استان خبر داد و گفت: امسال در صورت تخصیص مناسب اعتبارات شبکه تبلیغی استان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امروز نسل چهارم انقلاب با یک هجمه همه جانبه و تسلط امپراطوری رسانه ای روبه‌رو است، ادامه داد: مبلغان ما باید متناسب با نیازهای فرهنگی، یک حرکت جهادی برنامه ریزی شده ای را دنبال کنند./950/ت302/س
ارسال نظرات