۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۵۵۳
عضو جامعه مدرسین:

مسؤولان و رسانه ها از سیاه و سفیدنمایی گذر و به انصاف تمسک کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری سیاه نمایی و سفیدنمایی را دو تهدید جدی عنوان کرد و ازمسؤولان، مردم و رسانه ها خواست با توجه به بیانات و رهنمودهای رهبری از این تهدیدها عبور و به اعتدال و انصاف تمسک کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود که در جمع مسؤولان نظام ایراد شد، مطالب مختلف و مهمی را ایراد کردند.

وی با اشاره به رابطه حکومت و نظام با مردم، رسانه ها و سایر بخش های کشور، به نحوه مواجهه رهبر انقلاب با نقاط مثبت و منفی نظام پرداخت و گفت: مبانی فرمایش ایشان دو تهدید است که همیشه این رابطه را زخمی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست گفت: تهدید نخست به کارگزاران و مسؤولان نظام مربوط می شود که مشکلات مردم را نبینند، نقاط ضعف کارهای خود را ملاحظه نکنند و اخبار به طور سانسور شده به آنها برسد.

وی گفت: در این صورت سفیدنمایی دامان کارگزاران نظام را می گیرد و در واقع دائم اینها به خود القای خلاف واقع می کنند که در این صورت کمتر به مشکلات مردم پی می برند و درصدد درمان خودشان برمی آیند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست افزود: تهدید دوم از طرف مردم و رسانه ها است که یا مشکلات و حجم آن را نبینند و یا ساده انگاری کرده و از کنار گود نسبت به مسائل داوری کنند و خدمات انجام شده را نبییند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیاه نمایی یک تهدید است، تصریح کرد: اگر ملت، مسؤولان و رسانه های ما پیگر مساله نباشد این آفت به سراغ شان می آید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: دولت، مسؤولان و رسانه ها باید به صراط مستقیم انصاف برسند و این صراط مستقیم را از دو کج راهه سفید و سیاه نمایی جدا کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: ما باید به انصاف نه به عنوان یک ارزش اخلاقی که خود آن هم کم نیست، بلکه به عنوان یک واجب شرعی بنگریم چراکه انصاف کلید حل بسیاری از مشکلات است.

وی بیان داشت: اگر بر اساس انصاف حرکت و داوری کنیم و در دنیا این کبریت احمر را محور قرار دهد حجم عظیمی از مشکلات جوامع حل می شود.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: امیدواریم از دو کج راهه سیاه نمایی و سفید نمایی بی مورد و بی جا به انصاف برسیم و در تمامی اعمال فردی و اجتماعی این مساله را سرلوحه کارمان قرار دهیم. /924/ت302/ج
ارسال نظرات