۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶
امام جمعه خوی:

علوی بودن مهم ترین صبغه نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در جمع روزه داران نمازگزار گفت: مهم ترین صبغه نظام جمهوری اسلامی علوی بودن آن است؛ از این‌رو ضرورت دارد شاخص های حکومت امیرمؤمنان(ع) مورد توجه قرار بگیرد.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه خوی با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان(ع) و هم زمانی آن با شهادت رجایی و باهنر (هفته دولت) اظهار داشت: با در نظر گرفتن این که مهم ترین صبغه نظام جمهوری اسلامی علوی بودن آن است لذا ضرورت دارد ویژگی ها و شاخص های حکومت امیرمؤمنان(ع) مورد توجه قرار بگیرد.

گسترش عدالت و اجرای حدود الهی مهم ترین شاخصه حکومت علوی

وی در ادامه احیاء سنت های دینی، اصلاح امورات جامعه، اجرای حدود الهی، گسترش عدالت، خیرخواهی، تعلیم و تربیت مردم و در نهایت ایجاد و حفظ امنیت در جامعه را از جمله شاخص های حکومت امیرمؤمنان (ع) برشمرد.

در قفس محاکمه قرار گرفتن حاکمان مستکبر غرب نزدیک است

حجت الاسلام شکوری در ادامه به حوادث منطقه و جهان در هفته های اخیر اشاره و اظهار کرد: در قفس محاکمه قرار گرفتن فرعون مصر، بحران اقتصادی در اروپا، خیزش عمومی در انگلستان و سرزمین های اشغالی فلسطین، استمرار ظلم و ستم عوامل استکبار به مردم کشورهای عراق، بحرین، لیبی، تونس و افغانستان را مهم ترین حوادث منطقه و جهان برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این حوادث و اتفاقات نوید می دهد که در قفس محاکمه قرار گرفتن حاکمان مستکبر غرب و رژیم صهیونیستی همانند فرعون مصر نزدیک است.

ملی گرایان با ریاکاری زمینه های کوتای 28 مرداد را فراهم ساختند

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای 28 مرداد 32.ش اظهار داشت : ملی گرایان با لجن مال کردن رهبر مذهبی نهضت (آیت الله کاشانی)، زندانی کردن فدائیان اسلام، نگه داشتن کارگزاران شاه در مراکز قدرت، دهن کجی به مقدسات دینی، خالی کردن صحنه و در نهایت منزوی ساختن توده مردم زمینه های کودتای 28 مرداد را فراهم ساختند و سپس با ریاکاری دیگران را متهم به خیانت کردند.

شب قدر اتفاقات یک ساله مقدر و به امام عصر(عج) عرضه می شود

وی با اشاره به شب های احیاء و شب قدر با استناد به روایات اظهار داشت: شب قدر درب آسمان ها باز است، روزی ها و اجل ها و اتفاقات یک ساله نوشته می شود و عمل در آن از عمل هزار ماه بهتر است و در این شب ملائکه بر امام زمان (عج) نازل می شوند.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان افزود: غسل، شب زنده داری، قرائت قرآن، زیارت امام حسین(ع) و مذاکره علم از جمله اعمال مهم و مشترک شب های 19 ، 21 و 23 رمضان می باشد./938/پ201/ص
ارسال نظرات