۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۶۵۳

دبیر کل جنبش اسلامی لبنان اقدامات تروریستی طایفه ای و مذهبی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ شیخ بلال شعبان با انتقاد از کسانی که به بهانه اختلاف در دین، مذهب و یا حتی رویکرد سیاسی دست به کشتار انسان ها می زنند، خواستار شناسایی کسانی که فتوای کشتار روزه داران بر سر سفره افطار را صادر می کنند، شد.
شيخ بلال شعبان
به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه عمل اسلامی لبنان، روز گذشته، مراسم افطار سالانه خود را در هتل «کوالیتی این» طرابلس با حضور شخصیت های سیاسی، علمای مذهبی و نمایندگان احزاب و نیروهای لبنانی و هیات های مختلف به نمایندگی از گروه های فلسطینی و اعضای جبهه عمل اسلامی، برگزار کرد.

شیخ بلال شعبان، هماهنگ کننده کل این جبهه و دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان در این مراسم، هرگونه تجزیه طلبی و دعوت به جدایی را فراخوانی غیرمحمدی و غیر اسلامی دانست و این دعوت ها مربوط به عصر جاهلیت برشمرد و هرگونه تحریک مذهبی و نژادی و طایفه ای و هتک حرمت مقدسات و پایمال کردن مال و جان انسان ها را محکوم کرد.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر علیه مردم روزه دار عکار که منجر به کشته شدن شیخ بسام محمود از شهروندان لبنان و زخمی شدن تنی چند شد، سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر محترم شمردن خون و مال مسلمانان را خاطرنشان ساخت، سران فتنه در لبنان را به پیروی از سیره پیامبر و گوش جان سپردن به ندای قرآن آنجا که می فرماید «و کسی را که خدا کشتنش را حرام کرده است مگر به حق مکشید» فراخواند.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان حرمت و ناروایی کشتار انسان ها، گفت: آیا می توان انسانی را به این دلیل که دینی دیگر دارد، کشت؟ آیا کشتن یک مسیحی چون مسیحی است رواست؟ آیا می شود یک یهودی صلح جو که رژیم صهیونیستی را قبول ندارد به قتل رساند؟ کشتار این انسان ها جایز است؟ اگر اینها درست نیست، پس چگونه کشتار مسلمانانی که در دین و حتی مذهب با شما تفاوتی نداشته باشند و تنها دارای دیدگاه سیاسی متفاوتی باشند، چگونه درست و روا باشد؟

وی با اشاره به حادثه خونین اخیر منطقه عیات تابع شهر عکار واقع در شمال لبنان که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شد، گفت: چه کسی فتوای به قتل رسیدن روزه داران بر سر سفره های افطار را صادر کرده است؟ بدتر آنکه قتل آنها به بهانه دفاع از طایفه سنی مذهب صورت می گیرد.

گفتنی است که هفته پیش، چند تن ناشناس با حمله به مراسم افطاری که در منزل شیخ عبد السلام حراش، هماهنگ کننده کنفرانس علمای مسلمان در عکار واقع در شمال لبنان برگزار شده بود به روی روزه داران آتش گشودند و سه تن را زخمی کردند. شیخ محمد جعفر، نماینده حزب الله، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلام و همچنین وجیه بعرینی و کریم راسی از نمایندگان پیشین مجلس لبنان و دیگر شخصیت های سیاسی، حزبی و اجتماعی لبنان در این مراسم حضور داشتند./981/ب902/گ
ارسال نظرات