۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۶۹۲
مدیر کل اوقاف مازندران:

تدبر در قرآن راه شناخت و درک صحیح مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر تدبر و اندیشه در کلام الهی گفت: تدبر در آیات قرآن راه شناخت و درک صحیح مفاهیم قرآنی را فراهم می کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی در ساری، تدبر و اندیشه در آیات قرآن را راه شناخت و زمینه‌ساز درک مفاهیم کتاب خدا عنوان کرد.

وی افزود: تدبر و اندیشه در آیات قرآن راه شناخت و زمینه درک مفاهیم کتاب خدا را فراهم می‌سازد و کلام وحی به گونه‌ای نازل شده که همگان بتوانند در آن تدبر کرده و از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرآن، کسانی را که در آیات خدا تدبر نمی‌کنند مورد سرزنش قرار داده است، افزود: تدبر وا ندیشه در مفاهیم قرآنی سعادت حقیقی را شامل حال ما خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده است و برای دست‌یابی به گنجینه‌های ارزشمند آن، باید خود را مخاطب آیات خدا قرار داد، گفت: قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش آن تنها نسخه شفابخش برای بشریت است که متأسفانه در برخی مواقع بشر امروز از آن غفلت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از قرآن کریم به عنوان آخرین کتاب الهی و معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) یاد کرد و گفت: ویژگی‌های منحصر به فرد‌ قرآن کریم، آن را در مقایسه با سایر کتب الهی کاملاً متمایز کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران  از قرآن به عنوان یک معجزه ابدی و در عین حال کتاب هدایت انسان‌ها تا ابد یاد کرد و بیان داشت: ارتباط همه انسان‌های طالب سعادت و هدایت با قرآن در همه عصرها و نسل‌ها، مسأله ای بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که انسان‌ها همواره برای رسیدن به کمال و سعادت نیازمند کمک و یاری بالاتر از عقل بشری هستند، ادامه داد: قرآن، تنها منبعی است که در این زمینه می تواند روشنگر راه انسان باشد تا او بتواند به قلّه های رفیع معنویت و کمال صعود کند.

وی در ادامه سخنان خود جامعه قرآنی را مصون از هر‌گونه خطر و هجمه دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه ما آموزه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه نهاینه شده باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با نظام اسلامی را نخواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز دشمنان نظام اسلامی از هر فرصتی برای خدشه دار کردن اعتقادات نسل جوان ما استفاده می کنند، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن کریم جامعه اسلامی و به ویژه نسل جوان را در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب های جنگ نرم دشمن مصونیت می بخشد./950/پ202/س
ارسال نظرات