۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۱۴۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

احیای امر به معروف و نهی ازمنکر سلامت و سعادت جامعه را تضمین می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: با تأکید احیای امر به معروف و نهی ازمنکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در ساری با بیان این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر باید دغدغه همگان باشد، گفت: جامعه ایده آل، جامعه ای محسوب می شود که به این موضوع توجه کند و در این راستا اقشار مختلف جامعه به این مسأله مهم نگاه ویژه ای داشته باشند تا این دغدغه رفع شود.

وی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به گروه و مکان خاصی ندارد و همه موظف به تذکر لسانی هستیم، تصریح کرد: آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر به یقین برای آینده نظام اسلامی بسیار مفید خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

وی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی ازمنکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری ها و انحراف های اجتماعی می کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی رهنمون خواهد ساخت. 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دشمن از راه فرهنگی و با ترفندهای مختلف به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی و مذهبی مردم ایران به ویژه جوانان است، گفت: اکنون باید توجه کنیم که دشمن از راه فرهنگی و آلوده کردن اخلاق جوانان برای ضربه زدن به این نظام وارد شده است.

وی با اشاره به این که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود در این بخش سرمایه‌گذاری کلانی کرده است، خاطرنشان کرد: آنها هر روز با ترویج مسائل غیر فرهنگی و انحرافی تلاش می کنند اعتقادات دینی نسل جوان جامعه را تضعیف کنند و جوان کشورمان را در جهت اهداف پلید خود هدایت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، امر به معروف و نهی از منکر را از‌ مهم‌ترین دغدغه‌های شهدا دانست و گفت: با مطالعه در وصیت‌نامه فرزندان این مرزوبوم خواهیم دید که بیشترین سفارش شهدا عمل به این فریضه الهی بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، امر به معروف و نهی از منکر را یک فرهنگ قرآنی دانست و گفت: نوع عملکرد فعالیت های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را باید آسیب‌شناسی کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت در این حوزه را دریابیم.

وی با تأکید براین که برنامه‌های فرهنگی در مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد، افزود: امروز برنامه‌ریزی در حوزه عفاف و حجاب باید با جدیت بیشتری دنبال شود./950/پ202/س
ارسال نظرات