۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۳۵۷
آیت الله نوری همدانی در دیدار شهردار جدید قم:

شهر قم در همه زمینه ها باید الگو و نمونه باشد/ مسؤولان قدر مردم را بدانند و به آنها خدمت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به جایگاه ویژه و برجسته شهر مقدس قم، خواستار تلاش جدی مسؤولان برای حل مشکلات این شهر شد و تاکید کرد: شهر مقدس قم باید در همه زمینه ها الگو و نمونه باشد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یکشنبه در دیدار شهردار قم، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) به تبیین مناقب و فضائل آن امام همام پرداخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی، سه هجرت را در طول تاریخ سرنوشت ساز عنوان و تصریح کرد: هجرت پیامبر(ص)، سفر امام حسین(ع) به کربلا و سفر امام رضا(ع) به مشهد از مهم ترین و سرنوشت سازترین سفرها بوده است که باید به ابعاد و زوایای مهم آن توجه کرد.

وی بیان داشت: در زندگانی ائمه اطهار(ع) درس های بسیاری نهفته است و بر ما لازم است که تاریخ این بزرگان را مطالعه کنیم و از آن درس بگیریم و به تاکیدات آنان جامه عمل بپوشانیم.

این مرجع تقلید در ادامه خدمت به مردم را امری مهم و از مقدس ترین امور عنوان کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید قدر مردم را بدانند و همواره درصدد رفع مشکلات آنان باشند.

وی بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی موج بیداری اسلامی کشورهای مختلف را فراگرفته و به تدریج به کشورهای اروپایی نیز کشیده می شود و ریشه آن اسلام است هرچند برخی ها نمی خواهند و دوست ندارند که بگویند این انقلاب ها اسلامی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه باید به ملت های بپا خاسته کمک کرد، خواستار راه اندازی گروهی متشکل از علمای متنفذ و برجسته جهان اسلام به منظور راهبری انقلاب ها و جلوگیری از مصادره آن از سوی استکبار جهانی شد.

این مرجع تقلید مسؤولیت را دارای سه قسم فردی، اجتماعی و شغلی دانست و تاکید کرد: به هر میزان که شغل انسان مهم تر و سنگین تر باشد، مسؤولیت ها نیز سنگین تر خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی کار شهرداری ها را بسیار مهم ارزیابی و با بیان توصیه هایی به شهردار جدید قم تصریح کرد: مدیریت در اسلام با غرب و سایر کشورها تفاوت دارد، در اسلام در کنار مادیات باید به ارزش های معنوی و دینی نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم در شهرهای قم و مشهد بالاتر است، چرا که این دو شهر پایتخت معنوی ایران اسلامی به شمار می رود، ابراز داشت: امروز دنیا به قم چشم دوخته است و باید به گونه ای باشد که از همه جهت از این شهر الگو بگیرند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه در آخرالزمان صدای اسلام ناب از قم به گوش جهانیان می رسد، یادآور شد: این موقعیت و جایگاه ایجاب می کند که برای شهر مقدس قم تلاش هایی متناسب با آن صورت گیرد تا این شهر به الگو تبدیل شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه متاسفانه حجاب در جامعه کمرنگ شده است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود، تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که شهر مقدس قم از همه جهت از جمله در خصوص حجاب و عفاف الگو باشد.

وی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب و محل تمرکز مرجعیت و علما است، اظهار داشت: امیدواریم خداوند به مسؤولان توفیق دهد که در راستای عمران و آبادانی بیش از پیش این شهر مذهبی تلاش کنند تا قم سرمشق دیگر شهرها باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات