۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۶۷۵
مسؤل سازمان بسیج طلاب گیلان:

1800 طلبه و روحانی بسیجی در گیلان ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان از جذب و ساماندهی هزار و 800 طلبه و روحانی بسیجی در استان خبر داد و بیان داشت: یک حوزه و 12 پایگاه مقاومت بسیج طلاب تا پایان امسال در غرب گیلان راه اندازی خواهد شد.
بسيج طلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمد جمالی، مسؤول سازمان بسیج طلاب گیلان در همایش بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی استان که در رشت برگزار شد، به وجود 850 پایگاه بسیج طلاب در مدارس علمیه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب در استان فعال است.

وی از جذب و ساماندهی هزار و 800 طلبه و روحانی بسیجی در استان خبر داد و بیان داشت: یک حوزه و 12 پایگاه مقاومت بسیج طلاب تا پایان امسال در غرب گیلان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام جمالی، جذب و ساماندهی طلاب و روحانیان را یکی از مهم ترین وظایف و برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه  و روحانی در استان وجود دارند که به دنبال جذب آنها هستیم.

مسؤول سازمان بسیج طلاب گیلان، بهره‌برداری از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل موجود در حوزه‌های علمیه به منظور تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، فرهنگی و سیاسی اقشار مختلف بسیج و به‌کارگیری طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه در تأمین نیازهای تحقیقاتی بسیج را از جمله مأموریت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیان اعلام کرد.

وی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف را یکی از فعالیت‌های فرهنگی سیاسی سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان اعلام کرد و گفت: برگزاری نشست‌های فرهنگ انتظار، زمینه‌سازی حضور فعال طلاب و روحانیان در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی با صدور بیانیه و برگزاری راهپیمایی و برگزاری یادواره شهدا از جمله فعالیت‌های فرهنگی سیاسی این سازمان است.

حجت الاسلام جمالی با مهم ارزیابی کردن جایگاه بسبج طلاب به عنوان یکی از تشکل های مهم در کشور افزود: مهم‌ترین تکلیف طلاب تبلیغ و جذب مردم به طرف اسلام است.

وی، راه‌اندازی سایت ویژه شهدای روحانی، برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه، اعزام مبلغ و هادیان سیاسی به اقشار مختلف مانند بسیج دانش‌آموزی و دانشجو، تشکیل هسته‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جشنواره‌های علمی، فرهنگی و فراخوان مقالات در موضوع‌های مختلف، برگزاری جشنواره ورزشی، خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیان، برگزاری اردوهای یک و دو ساله با عنوان «مجمع تحلیل بررسی سیاسی و تربیت و آموزش حلقه‌های معرفتی» در قالب طرح صالحین در سراسر استان را بخشی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان اعلام کرد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب گیلان، با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: امسال چهار هزار و 300 نفر روز فعالیت توسط طلاب در مناطق محروم گیلان انجام شده است./950/پ202/ع

ارسال نظرات