۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۷۲۳

برگزیدگان همایش قرآنی اردبیل شناخته شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان نخستین کنگره قرآن کتاب بیداری در استان اردبیل معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد، استاد دانشگاه های اردبیل روز گذشته در اختتامیه کنگره قرآن کتاب بیداری که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد زمینه های لازم برای کشف استعدادهای معرفتی و معنوی، توجه به دانایی، عدالت و تقوا از مهم ترین ویژگی های مدیریت قرآنی در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به بخش هایی از توصیه های مولای متقیان علی(ع) گفت: بیش از 14 قرن گذشته، نهج‌البلاغه هنر مدیریت قرآنی و اسلامی را در دستیابی به چنین مولفه‌هایی می ‌داند، امروز نیازمند اعمال مدیریت قرآنی برای تعالی تظام اسلامی هستیم.

این استاد دانشگاه تدبیر، آموزش مستمر، به کارگیری تجارب، انتقال بدون واسطه تجارب و ترویج محبت و عاطفه، توسل به مشارکت جمعی، اطلاعات صحیح، برنامه‌ریزی درست و آینده‌نگری، سعه صدر و الهی بودن هدف را از دیگر ویژگی‌های مدیر قرآنی دانست.

همچنین امین فتحی، مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی با تاید بر اینکه هجمه اخیر دشمنان با قرآن و آموزه های قرآنی هدف دار و در دراز مدت مهلک خواهد بود، تصریح کرد: امروز زنگ خطر برای امت اسلامی به صدا درآمده است، چرا که اگر در مسیر تربیتی نسل آینده توجه و دقت لازم به مفاهیم قرآنی نداشته باشیم، فرزندان خود را به راحتی در مسیر تبلیغ و القائات دشمن گرفتار کرده ایم.

وی با اشاره به شرح حدیث ثقلین، افزود: قرآن و عترت؛ این دو گوهر ارزشمند می‌تواند برنامه زندگی ما را به صورت تئوری و عملی و در چهارچوب مشخص تعریف و تبیین کند، تا مبادا در هدایت و راهبری زندگی خود دچار لغزش و گمراهی شویم.

فتحی ادامه داد: هدف مهم پروردگار متعال از بعث پیامبران و نزول قرآن بیداری امت اسلامی از خواب غفلت، نادانی و جهالت است، به همین خاطر کلام الهی امروز به معنای واقعی سبب بیداری تمام خلقت و بشریت شده است.

مدیر گروه معارف دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه خواستار توجه به مفاهیم و حقایق قرآنی از سوی جامعه اسلامی شد و تصریح کرد: ضرورت خلوص نیت در امور و کارها، دوری از هرگونه تظاهر سازی، تزویر و ریاست، از این رو بایستی قرآن آموزی را نیز برای رضایت الهی انجام داد.

همچنین خلیل پراک دبیر کنگره قرآن، کتاب بیداری در استان اردبیل با ارایه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره تکریم قرآن کریم و تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مسلح و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: در بخش مقالات از 17 نفر 23 مقاله به دست‌مان رسید اما در بخش آثار قرآنی 580 اثر در پنج قالب یاد شده به دبیرخانه این کنگره ارسال شد به طوری که تمام آثار ارسالی همزمان با برگزاری این کنگره در سالن ولایت به نمایش عموم گذاشته شده است.

دبیر کنگره قرآن، کتاب بیداری در استان اردبیل افزود: چهار نفر منتخب استانی در بخش مقالات و آثار قرآنی کمک هزینه سفر حج گرفته و بقیه برگزیدگان نیز هدایای نقدی از 150 هزار تومان تا 50 هزار تومان دریافت کردند./935/پ203/س

ارسال نظرات