۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۰۳۴
مدیرکل جدید اوقاف استان اردبیل خبر داد:

بقاع متبرکه استان اردبیل به مراکز فرهنگی تبدیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان این استان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به مراکز فرهنگی مذهبی تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام مشهوري، مديرکل اوقاف استان اردبيل
حجت الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گام های مؤثری در احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان صورت گرفته اما کافی نبوده و نیست.

وی جلب اعتماد عمومی و عمل به نیات واقفان را دو اصل مهم در ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: اداره کل اوقاف ماموریت ویژه در عمل به نیات واقفان بر عهده دارد، بایستی تمامی موقوفات ولو پس از گذشت صد سال عملی شود، چراکه وقف به عنوان صدقه جاریه همواره به حساب واقف نوشته می شود.

حجت الاسلام مشهوری از تمامی محققان، پژوهشگران و تاریخ پژوهان استان اردبیل دعوت کرد تا با شناسایی و معرفی بقاع و امامزاده هایی که به علل مختلف، نام و نشانی از آنها بجای نمانده، هر چه بیشتر در تبیین تاریخ و صبغه فرهنگی و دینی اردبیل همت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه از گسترش فضاهای فرهنگی و مذهبی امامزاده‌های بزرگ خبر داد و گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان این استان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به مراکز فرهنگی مذهبی تبدیل خواهند شد.

وی گسترش فرهنگ وقف را از دیگر اهداف این اداره کل دانست و ادامه داد: مردم اردبیل با قدمت تاریخی و صبغه حسینی و و علوی که دارند، بایستی بیش از گذشته در زمینه وقف وارد عرصه شوند، چراکه این دیار همواره به ولایت مداری و غیرت دینی شهرت داشته است.

حجت الاسلام مشهوری به روز کردن مال الاجاره های موقوفات، برگزاری جشنواره ها و مساقبات مختلف فرهنگی و قرآنی، راه اندازی سامانه پیام کوتاه و اطلاع رسانی، تعامل با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و ترویج سنت حسنه وقف را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این اداره کل برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات