۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷
آیت الله طبرسی:

با ترویج مفاهیم قرآنی در متن زندگی، زمینه هدایت‌گری اجتماعی فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران نماینده مردم مازندران، انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی را زمینه ساز هدایت قرآنی دانست.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار اعضای برگزار کننده همایش قرآن و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان که در ساری برگزار شد، انس با قرآن را زمینه‌ساز خنثی‌شدن هر گونه انحراف دانست و گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی بر توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: انس بیشتر با مفاهیم قرآنی زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که باید تلاش شود جوانان و نوجوانان در سنین مختلف بیش از این با قرآن مأنوس شوند و آن را در زندگی خود وارد کنند، گفت: بهره‌‌گیری از مفاهیم قرآنی در متن زندگی انسان‌ها ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عوامل برگزار کننده همایش قرآن و سلامت، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور ترویج صحیح مفاهیم قرآنی در سطوح مختلف جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را احیا‌ کننده مفاهیم ناب دینی در جامعه معرفی کرد و با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ توجهی به مفاهیم دینی در کشور صورت نمی‌گرفت، ادامه داد: خوشبختانه در سه دهه اخیر همه ظرفیت‌ها در کشور در اختیار اعتلای مفاهیم ناب دینی در جامعه قرار گرفته است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که باید اثر ماندگار کلام الهی در جامعه به خوبی ترویج شود، گفت: تنها راه نجات و آرامش بشریت در متن و بطن قرآن وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نباید تنها به برگزاری یک همایش اکتفا کرد، ادامه داد: مسؤولان برگزاری همایش‌های مهم باید قبل از برگزاری همایش به خروجی کار نیز توجه کنند تا مشخص شود میزان تأثیرگذاری آن در جامعه به چه میزان بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز مفاهیم ناب الهی در همه نقاط دنیا نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمنان اسلام و انقلاب ادامه پروژه اسلام هراسی در دنیا است تا از این طریق بتوانند از ظهور مفاهیم دینی در دیگر مناطق جهان جلوگیری کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات