۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۴۱۶
امام جمعه موقت ساری:

فرمان رهبری درباره ضرورت ترویج قرآن در بین جوانان اجرایی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، عمل به مفاهیم قرآنی را سبب سعادت حقیقی جامعه دانست و گفت: مسیری که قرآن کریم مشخص کرده، حرکت در مسیر سعادت و تعالی است.
امام جمعه موقت ساري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، روز سه شنبه در افتتاح طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در ساری گفت: آموزش و پرورش در اجرای برنامه های قرآنی بسیار فعال بوده و رویکرد قرآنی آن همچون قرائت آیت الکرسی و تأسیس مدارس قرآنی و در قرآنی کردن تعلیم و تربیت شایسته تقدیر است.

 حجت الاسلام قاسمی خاطر‌نشان کرد: اگر جامعه انسانی بخواهد متخلق به اخلاق الهی باشد باید به وصایا و سیره عملی پیامبر اکرم (ص) جامه عمل بپوشد که همان دوستی با قرآن و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند‌ اگر قرآن در جامعه سرلوحه کارها قرار گیرد دچار عقب ماندگی نخواهیم بود، بیان داشت: به برکت جامعه اسلامی و به پشتوانه مردم عزیز ایران و جانفشانی جوانان غیور امروز فرهنگ قرآن آموزی و حفظ کلام الله نهادینه شده است.

وی اظهار داشت: تقدیم هزاران شهید در دفاع مقدس در پشتیبانی از حریم ولایت بوده و امروز طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم که به فرموده ولی امر مسلمین مبنی بر داشتن ده میلیون حافظ قرآن در کشور مسؤولیت ما را در اجرای این امر دو چندان کرده و همه مسؤولان باید رهنمود‌های رهبری را عملی سازند.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با تاکید بر تدبر در قرآن تصریح کرد: معلمان و همه فرهنگیان باید همه هم و غم خود را جهت عملی کردن احکام الهی و تحول در زندگی فردی و اجتماعی بر پایه قرآن صرف کنند.

حجت الاسلام
قاسمی گفت: همه ما باید با همه وجود در راستای نشر و گسترش فعالیت‌ها و آموزه‌های قرآنی فعالیت کنند چرا که این مهم یک تکلیف اعتقادی است و باید زندگی قرآنی را در جامعه حاکم کنیم.

محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، نیز در این مراسم با بیان این که امسال در استان ظرفیت پذیرش در 724 مدرسه قرآنی دوبرابر شده است، اظهار داشت: طرح نهضت حفظ قرآن مربوط به همه مدارس استان بوده و فقط مدارس قرآنی را شامل نخواهد شد و در این طرح 90 هزار دانش آموز و فرهنگی مازندرانی در این طرح قرار می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این‌که معلمان‌، مدیران و همه مؤلفه‌های مدرسه باید در این طرح شرکت و خود را در طرح قرآنی نور همراه کنند، تصریح کرد: مدیران و معلمان تنها مدیر کتاب های درسی و علمی نیستند بلکه مدیر و معلم امور قرآنی و فعالیت های فرهنگی نیز هستند.

وی با تاکید بر تدبر در قرآن خاطر‌نشان ساخت: ما موظفیم که زمینه تدبر در قرآن را ایجاد و دانش آموزان را آماده فهم صحیح مفاهیم قرآنی کنیم.

امیری با اشاره به اجرای طرح قرائت آیت الکرسی از سوی 500 هزار دانش آموز مازندرانی گفت: انس با قرآن در سنین کودکی سبب شکل‌گیری شخصیت انسان خواهد شد و موجبات تربیت افرادی متعهد و قرآنی را فراهم می‌کند.

وی با بیان این که معلمان با هنرمندی وارد این عرصه شوند بیان داشت: همکاران از همه هنر، تجربه، اندیشه، دانش و فکر خود برای پیشبرد اهداف این ماموریت بزرگ استفاده کنند.

امیری با اشاره به این که با اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم چتر قرآنی برتعلیم وتربیت حاکم می شود بیان داشت: در بیش از چهار هزار مدرسه استان مازندران نجوا و آوای قرآن طنین‌انداز خواهد شد./950/پ203/س

ارسال نظرات