۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۵۷۵
امام جمعه قم:

جنایتکاران جهانی آرزوی ترساندن ایرانیان را به گور برند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تحرکات اخیر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران خطاب به جنایتکاران جهانی تصریح کرد: با وجود خداوند متعال، قرآن، عترت، رهبر و ملت، آرزوی ترساندن ایرانیان را به فضل خدا به گور خواهید برد.
سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم در کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد یکی از شگردهای دشمنان علیه نظام اسلامی ایران را ترساندن ایرانیان عنوان کرد و گفت: دشمنان همواره و از دیرباز با ایجاد ترورها، تحریک قومیت‌ها برای آشوب، راه‌اندازی جنگ تحمیلی، تحریم و محاصره اقتصادی برای ترساندن و پشیمان کردن ایرانیان از طرفداری از اسلام ناب محمدی‌(ص) اقدام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که توطئه‌های دشمنان با حضور و مدیریت ولی فقیه و همراهی امت حزب الله نقش بر آب شده است، اظهار داشت: ایرانیان نه تنها از تهدیدهای دشمنان نترسیدند بلکه دشمن در هر زمان شکست سختی متحمل شد و ایران اسلامی از دل این تهدیدها و سختی‌ها روز به روز رشد و به موقعیت‌های بسیار ارزشمند از جمله دانش هسته‌ای دست پیدا کرد.

امام جمعه قم با اشاره به تحرکات اخیر دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از افسران سابق سازمان سیا اخیرا اعتراف کرد که تمام هدف دولت‌های فعلی و پیشین آمریکا از اقدام‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند برای آن است که ایرانی‌ها از غرب و تهدیدهای آنها نمی‌ترسند.

وی به طرفداری جانانه ملت ایران از ولی فقیه زمان حضرت امام‌ راحل و پس از ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و خطاب به جنایتکاران جهانی گفت: با وجود خداوند متعال، قرآن، عترت، رهبر و ملت، آرزوی ترساندن ایرانیان را به فضل خدا به گور خواهید برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: پیام ملت و رهبر عزیز ایران اسلامی به غرب، آمریکای جنایتکار و سگ هار آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی آن است که از قرآن آموخته‌ایم و از تبار مؤمنانی هستیم که به جای ترس از مشرکان، ایمانشان دوچندان می‌شود.

امام جمعه قم در ابتدای سخنان خود با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، غضب در برابر این نصیحت را نفاق دانست و گفت: اگر انسان به ترمیم دل و برطرف شدن ناخالصی‌های آن نپردازد به بیماری مزمن نفاق مبتلا می‌شود و منافقان همواره از نصیحت و دعوت به تقوا، ناراحت می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که انسان ذاتا عزت‌خواه و از ذلت بی‌زار است به ارایه تعریفی از عزت، راه‌های رسیدن به عزت و راهنمایان این راه پرداخت و گفت: منافقان مفهوم عزت و ذلت را به درستی نمی‌دانند و مصداق آن را به درستی تشخیص نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: منافقان در اندیشه عزت خیالی هستند و آن را در سایه ارتباط با مشرکان و کفار جست‌وجو می‌کنند؛ در حالی که عزت از آن خداوند متعال است از دامن اسلام و ولایت می‌گریزند و به دامن کفر، صهیونیست‌ها و آمریکا فرار می‌کنند و از طریق آنها دنبال عزت هستند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) با بیان این‌که منافقان دگراندیش ذلیل اصلی و راستین هستند و در توهم عزت به سر می‌برند، از این‌رو به مؤمنان بها نمی‌دهند، عزت خیالی را به سرابی تشبیه کرد که در روز حادثه خود را نشان داده و سبب گمراهی می‌شود.

وی همچنین با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی النقی‌‌(ع) و در پیش بودن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: پیامبر اکرم‌(ص) در این روز به امر خدای تبارک و تعالی حضرت علی‌(ع) را به جانشینی خود نصب کردند و با این نصب ترفندهای دشمنان نقش بر آب و ترس از دسیسه‌های آنان برای نابودی اسلام منتفی شد.

امام جمعه قم در ادامه پذیرش در مسیر ولایت، ترس از خدا و اطاعت از آنچه امر کرده، تغییر کیفی، اصولی، محتوایی و پیشرفت رو به رشد در دین و تکامل آن را از دیگر ویژگی‌های نصب حضرت علی‌(ع) به امامت مسلمانان برشمرد و گفت: دین به برکت نصب امیرالمؤمنان‌(ع) سرپرست و مفسر واقعی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که ولی الله با دفاع جانانه از دین در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی می‌کند، تصریح کرد: اسلام با داشتن چنین متوالیانی می‌توانست برای همیشه یک دین برگزیده و مورد رضای خداوند تعالی برای جامعه بشری باشد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات