۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۷۵۸
امام جمعه ماهشهر:

ختم نبوت بدون نصب امیرالمؤمنین بر خلاف حکمت الهی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، ختم نبوت بدون نصب امیرالمؤمنین را بر خلاف موازین حکمت الهی دانست و اظهار داشت: پس از پیامبراکرم(ص) باید جانشینان شایسته‌اى براى او تعیین شوند به‌گونه‌اى که بجز مقام نبوت و رسالت داراى همه مناصب الهى وى باشند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: ختم نبوت بدون نصب امام معصوم خلاف حکمت الهى است و پس از پیامبراکرم(ص) باید جانشینان شایسته‌اى براى او تعیین شوند به‌گونه‌اى که بجز مقام نبوت و رسالت داراى همه مناصب الهى وى باشند.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به اذن و فرمان خداوند باری تعالی مردم را به راه راست هدایت می کنند و این بدان معناست که با ملکوت موجودات سر و کار داشته و هر موجودى را نه تنها از جنبه خلقى بلکه از جنبه امرى او نیز به‌سوى خدا هدایت می‌کنند و به کمال می‌رسانند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه قلب موجودات در دست امام است، اذعان داشت: امام با تسلط و احاطه بر قلب موجودات عالم آنان را به سوی خدا و به امر ملکوتى که همیشه با آن موجود و ملازم اوست هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: آنگاه که از فلسفه سیاسى اسلام‏ سخن به میان می‌آید، بحث از فلسفه و نوع بینش اسلامى است و در حقیقت فلسفه سیاسى اسلام جزئى از نظام فلسفى و جهان‏بینى اسلامى محسوب می‌شود.

امام جمعه ماهشهر، بیان داشت: خداوند متعال به عنوان تنها قانون‌گذارى که با شناخت کامل انسان پیامبران الهى را به سوی مردم فرستاد تا دین خدا و برنامه‌هاى سعادت‏ بخش آن را به انسان ابلاغ نمایند و براى تداوم رهبرى الهى امت اسلامى نیز امامانى انتخاب کرد و به وسیله رسول خویش به مردم شناساند تا پس از وى رهبرى او را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه انسان موجودى است داراى ابعاد گوناگون و در صدد تکامل و سعادت جاودانى، اظهار داشت: انسان هرچند ازلى نیست، اما موجودى ابدى است و باید در این دنیا سعادت اخروى خویش را تأمین کند؛ از این رو قانون‌گذارى باید براى وى تعیین برنامه کند که شناخت کامل از او داشته باشد و با بی‌نیازى و بی‌غرضى که در خویش دارد قوانین را بر وفق سعادت و خوشبختى انسان وضع نماید./9465/ت303/ص
ارسال نظرات