۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹
امام جمعه بهبهان:

غدیر روز استحکام ولایت اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، روز عید غدیر خم را روز استحکام ولایت اسلامی برشمرد و عنوان کرد: در این روز پرچم ولایت اسلام به دست پیامبر اسلام(ص) برافراشته و بردوش امیرالمؤمنین علی(ع) نهاده شد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديهحجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فلسفه نامگذاری روز جانشینی حضرت علی(ع) به نام غدیر اظهار داشت: غدیر خم نام ناحیه‌ای در میان مکه و مدینه است که میان مسیر حرکت حاجیان خانه خدا در بازگشت از مکه قرار دارد و به‌ دلیل وجود برکه‌ای در این محل که در آن آب باران جمع ‎می شود این واقعه به غدیر خم شهرت یافته‌ است.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: غدیر در چهار کیلومتری جحفه و نزدیک به مکه قرار دارد که یکی از میقاتگاه ‌های پنجگانه ‌است.

حجت الاسلام ابوعلی به چگونگی شکل گیری بزرگترین اجتماع مسلمان که به حجه الوداع معروف است اشاره کرد و گفت: از آغاز ذی‌القعده سال دهم هجری که آخرین سال زندگانی پیامبر بود، به همه مناطق مسلمان‌نشین، ایل‌ها و قبیله‌های مسلمان عربستان خبر داده شد که حضرت محمد(ص) در این ماه به مکه معظمه به‌منظور انجام اعمال حج خواهد رفت.

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: با پایان مراسم حج، حضرت محمد(ص) به سرعت دستور حرکت به‌منظور اجتماع در غدیر خم را دادند و روایت شده تعداد 12 هزار نفر از اهل یمن که برای رفتن به وطن خود می بایست راه دیگری را طی می کردند به دستور پیامبر با کاروان مسلمانان همراه شدند.

استاد حوزه علمیه روز عید غدیر خم را روز استحکام ولایت اسلامی برشمرد و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از اجتماع مردم در منطقه غدیر خطابه ای مهم و طولانی با عنوان غدیر در رابطه با جانشینی حضرت علی پس از خود ایراد نمود.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه مراسم بیعت مسلمانان با امام علی(ع) ‏سه روز به طول انجامید گفت: در آن روز جهت نشان دادن اهمیت موضوع جانشینی امام علی(ع) بعد از پیامبر بانوان با قراردادن دست خود در ظرف بزرگ آبی که در سوی دیگر آن در درون خیمه دست حضرت علی(ع) قرار داشت، بیعت خود را اعلام کردند.
حجت الاسلام ابوعلی برپایی حکومت عدل الهی در ایران اسلامی را برگرفته از واقعه غدیر عنوان کرد و افزود: به حکم و اراده خداوند در روز غدیر منافقان موفق به عملی نمودن نیات پلید خود نشدند.

استاد حوزه علمیه، واقعه غدیر نشان از اهمیت ولایت در دین اسلام دانست و گفت: در روز غدیر خم پرچم ولایت اسلام به دست پیامبر اسلام(ص) برافراشته شد و بردوش امام علی(ع) نهاده شد./9464/ت303/ص
ارسال نظرات