۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۸۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ غدیر هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، غدیر را فرهنگ پویایی و بالندگی دانست و گفت: مسمانان با پیروی از این فرهنگ می‌توانند زمینه‌ساز جهانی شدن اسلام را فراهم کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که غدیر فرهنگ پویایی و بالندگی است، گفت: سخنان امیر مؤمنان حکیمانه و برای همه ‏مسلمانان حتی مردم دنیا راهگشا است.

وی با اشاره به این که طبق مبانی فکری ما عید غدیر از بزرگ ترین اعیاد اسلامی است چرا که امامت، ولایت و رهبری مسلمانان، مهم ترین رکن جامعه اسلامی است، افزود: غدیر فرهنگ پویایی و بالندگی است که مسلمانان با پیروی از این فرهنگ، می توانند جهانی شدن اسلام را زمینه سازی کنند.

حجت الاسلام نعمت اللهی اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ غدیر بوده و هستند و ما موظفیم با انجام برنامه های فرهنگی عمیق و تأثیرگذار اقدامات آنان را ناکام بگذاریم و با ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی گام برداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: غدیر عید اکبر بوده و تحقق وعده‌های الهی بر زمین عید اکمال و اتمام است، خداوند سبحان حضرت محمد‌(ص) را در طول 23 سال زحمت طاقت‌فرسا، مورد خطاب قرار نداد و از تکمیل رسالتش سخن نگفت، ولی آن گاه که امیر مؤمنان علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین معرفی کرد.

وی،
غدیر را همه اسلام خواند و افزود: اگر درک درستی داشته باشیم غدیر همه هویت مسلمانان است و برای ما شیعیان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل ویژه به این مسأله اعتقادی نگاه کرد.

حجت الاسلام
با بیان این که عید غدیر نقش مؤثری در تقویت وحدت مسلمانان دارد، افزود: امروز دشمن از غدیر وحشت دارد و اگر فرهنگ غدیر نهادینه شود، این همه جنایات در دنیا اتفاق نمی افتد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود واقعه غدیر را دارای ابعاد فراوانی دانست و با بیان این که افکار بسته و نگاه های تنگ نمی توانند به عمق آن راه یابند، ادامه داد: افرادی با این ویژگی ها نمی توانند فلسفه، ضرورت و آثار گسترده واقعه غدیر را بشناسند و آن گونه که شایسته است از این واقعه بهره گیری کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به وجود انحراف ها و توطئه های فراوان علیه حقیقت واقعه غدیر اظهار داشت: امویان و عباسیان توطئه های فراوانی را علیه واقعه غدیر در عصر امیر مؤمنان و ائمه اطهار‌(ع) به جامعه مسلمانان وارد کردند، اگرچه حکومت اموی از اصل و بنیان به دلیل غصب حکومت اسلامی نامشروع بود، این تحول و تبدیل اوج انحراف در جهان اسلام را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثریت قاطع ملل مسلمان در آن عصر نه تنها در برابر این تحریف و بدعت مخالفت و مبارزه ای نکردند، بلکه به تأیید و تثبت آن نیز اقدام کردند و پس از این تحولات ولایت و خلافت اسلامی که جعل شده بود به رژیم سلطنتی تبدیل شد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: در اثر تحریفات و توطئه ها علیه واقعه غدیر و ماهیت آن حقیقت واقعه غدیر پنهان شد و این قیام مقدس حضرت امام خمینی‌(ه) و نهضت پرشور اسلامی بود که خورشید ولایت و حکومت را بار دیگر زنده کرد تا زمینه‌ساز حکومت جهانی ائمه معصومین‌(ع) باشد./950/ت302/س

ارسال نظرات